• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

    • Megnyílt az egynapos sebészeti ellátás Csepelen

      Megnyílt az egynapos sebészeti ellátás Csepelen

Nem tetszik az Országos Mentőszolgálatnak az orosz csodamentő

Lapszemle 2020.09.04 Forrás: rakéta.hu
Nem tetszik az Országos Mentőszolgálatnak az orosz csodamentő

A mentés azonban nem arról szól, hogy a személyzet villogva-szirénázva olyan gyorsan csörtet a beteggel a kórházba, ahogy csak tud.

A Shaman 8x8 számára nincs akadály, eljut a beteghez bármilyen útviszonyok közepette, sőt még útra sincs szüksége. Az OMSZ-nak azonban akadnak szakmai aggályai a kocsival kapcsolatban - írta a rakéta.hu.

A jármű a már meglévő Shamanból lett kialakítva egy másik orosz cég, a PC Sadr segítségével. Ennek megfelelően például az alapjárműhöz hasonlóan mind a nyolc kereke kormányozható. A kocsit egy 146 lóerős, négyhengeres Iveco turbódízelmotor hajtja. A gép szárazföldön 77 kilométer per órás sebességgel halad, vízben pedig 7 kilométer per órával, amennyiben ráteszik a járműre az opcionális hajócsavart. Hatalmas, 260 literes tankjának köszönhetően a kocsi közel 1046 kilométeres hatósugárral rendelkezik. A jármű 6,3 méter hosszú, 2,7 méter magas, a nyomtáv 1890 mm.

A mentés azonban nem arról szól, hogy a személyzet villogva-szirénázva olyan gyorsan csörtet a beteggel a kórházba, ahogy csak tud. Mint az OMSZ facebook oldalán írta, a lelkes orosz mérnökök sajnos elfelejthették megkérdezni az életmentőket arról, hogyan lesz mindez alkalmas a betegellátásra. Olyan hibákat vétettek a fejlesztés során, amik az egész szakma számára (is) érthetetlenek. A beteg utazási komfortja például, már az aszfalt úton is nullára csökken az induláskor. A hordágytálca rázkódását csökkentő hidraulikának pedig valószínűleg már nem jutott hely. Az eredetileg négy fősre tervezett mentőegység gondolatát is csupán az írhatta felül, hogy az ülések gyakorlatilag funkciójukat vesztik a hordágy behelyezésekor. A Shamant így is két beteg szállítására tartják alkalmasnak, bár úgy egyetlen szakember sem fér majd el a betegtérben. Hogy világítás nélkül éjszakai sötétség van belül és, hogy járó motornál esély sincs a beteggel való párbeszédre, szintén nem túl ideálisak egy ellátás során. Az autó tehát csakis háborús körülmények közt szolgálhat mentésre, így nem aratott nagy sikert a prototípus várva várt bemutatója. Az oroszországi mentőszervezetek egyet sem rendeltek, a hadsereg pedig annak ellenére sem vásárolt, hogy 20 darabot kapott ajándékba - írták.

 

Legolvasottabb cikkeink