Teljes a zűrzavar az egészségbiztosító online felületének leállása után. A NEAK közleményben
Két hétre leállt az egészségbiztosító online ügyintézési rendszere, a könyvelők nem tudják a Magyar Államkincstárba benyújtani a csecsemőgondozási díj, gyermekgondozási díj és baleseti táppénz iránti kérelmeket – olvasható az inforadio.hu portálján.
A kormány az Országos Egészségbiztosítási Pénztárat átalakította Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelővé, majd fél évvel a Cégkapu bevezetése előtt, 2017 nyarán úgy döntött, hogy mindenkit átállít elektronikus ügyintézésre. Ez komoly zavart okozott a rendszerben - mondta a Magyar Könyvelők Országos Egyesületének alelnöke, Ruszin Zsolt az InfoRádiónak.
Most pedig december 20. óta, egészen január 2-ig szünetel az elektronikus ügyintézés. További probléma azonban, hogy azt sem tudják, január 2-án mi fog elkezdődni, mert Ruszin Zsolt szerint maga az Államkincstár sem tudja, hogy milyen informatikai változásokkal kell szembenéznie.
Időközben a NEAK közleményt adott ki a helyzetről: "A mai napon a sajtóban megjelent hírekre a NEAK – a teljeskörű tájékoztatás érdekében – az alábbi választ adja.
A Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő minden egyes informatikai rendszere, közöttük az online rendszerek is, az ünnepek alatt is, a szokásos módon folyamatosan, teljes funkcionalitásában üzemelnek.
Az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásaival, a baleseti táppénzzel és az utazási költségtérítéssel kapcsolatosan 2017. január 1. napjától az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság, 2017. november 1. napjától pedig a Magyar Államkincstár látja el a jogszabályban meghatározott feladatokat.
A Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő a zökkenőmentes feladatellátás érdekében vállalta, hogy az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásaival kapcsolatos informatikai rendszerek üzemeltetését a Kincstár folyamatos szakmai iránymutatása szerint 2017. december 31-ig biztosítja.
Az informatikai rendszerek határidőben történő zavartalan átvétele érdekében a Magyar Államkincstár az általa meghatározott menetrendnek megfelelően – a rendszert használók tájékoztatását követően – kérte a pénzbeli ellátásokhoz tartozó elektronikus nyomtatványok befogadásának felfüggesztését 2017. december 20. 18.00 órától kezdődően - idézte a közleményt a 24.hu.