A hatósági repülőorvos lejárt szerződése miatt keletkezett űrt több hete nem sikerült befoltoznia az új tárcának.
Ahogyan az autóvezetők jogosítványát is időnként meg kell újítani, a repülőgép-pilótáknál is bizonyos időközönként lejár a repülési engedély. Az esetek zömében repülőorvos vizsgálja meg az engedély meghosszabbítása miatt nála jelentkező pilótát (30 repülőorvos, illetve 2 repülőorvosi központ van az országban), de ha valamilyen egészségügyi kockázat merül fel, bármilyen okból gyógyszert szed a pilóta (akár cukorbeteg vagy magas vérnyomása van), akkor hatósági repülőorvos bírálja el az engedélykérelmet. Akkor is az ő szava a döntő, ha a „normál” repülőorvos nem tudja eldönteni, hogy a nála megjelent személy alkalmas-e pilótának, vagy ha a páciens vitatja a repülőorvos alkalmassággal kapcsolatos döntését.
Illetve csak bírálná el, csak lenne döntő az ő szava, mert több hete nincs ilyen hatósági repülőorvos – értesült a 24.hu. Az előző hatósági orvos szerződése lejárt, és azért nem tudták eddig meghosszabbítani a szerződést vagy új orvossal szerződni, mert Orbán Viktor átalakította a kormányát.
A légügyi hivatalt is magában foglaló közlekedési hatóság a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium alá tartozott, az NFM azonban májusban megszűnt. Feladatait alapvetően két miniszter között dobták szét az újonnan megalakult kormányban, a légügyi hatóság a Palkovics László által irányított Innovációs és Technológiai Minisztériumhoz került. Azonban a hatósági repülőorvos lejárt szerződése miatt keletkezett űrt több hete nem sikerült befoltoznia az új tárcának. A tárca válasza a teljes cikkben