Évente árlagban 70 klasszikus baleset van, amelyben érintett mentőautó is. Ezek többségében nem, vagy nem csak a mentőautó vezetője a felelős.
Évről évre több autó vesz részt a közúti közlekedésben. Ennek következtében pedig gyakrabban fordul elő, hogy a megkülönböztető jelzést használó járművek balesetveszélyes helyzetbe kerülnek, esetleg karamboloznak is - foglalkozik a témával a nool.hu.
Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője a lapnak elmondta, hogy a mentőket egy évben 1,2 millió esetben riasztják, így több mint 40 millió kilométer tesznek meg az utakon. – Gyakori szereplői a forgalomnak a mentőautók. Útjuk egy részében pedig megkülönböztető jelzést használnak, amely szigorú szabályokhoz kötött. Éppen ezért komoly követelmények vannak a mentőautók gépkocsivezetőivel szemben, akik a jármű vezetése mellett aktív részesei az ellátásnak is – közölte Győrfi Pál.
Hozzátette: egy évben 70 klasszikus baleset van, amelyben érintett mentőautó is. Ezek többségében nem, vagy nem csak a mentőautó vezetője a felelős.
A szóvivő arra is kitért, hogy igyekeznek mindent megtenni a balesetveszélyes helyzetek elkerülése érdekében.
– A forgalomnak van egy általános dinamikája. Egy szirénázó jármű mindenkit váratlan helyzetbe hoz. Persze vannak általános szabályok, amiket fontos betartani. Ezekről oktatófilmeket is készítettünk, de a való életben nem mindig ilyen egyszerű. Sokszor a járművezető helyzetfelismerő képességén múlik, hogy megtalálja-e a legjobb megoldást az adott szituációban – emelte ki Győrfi Pál, aki szerint a közlekedési kultúra az elmúlt időszakban javult. Továbbiak a cikkben