• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Nógrádban is tartottak már fel kéklámpást

Lapszemle 2021.10.09 Forrás: nool.hu
Nógrádban is tartottak már fel kéklámpást

Évente árlagban 70 klasszikus baleset van, amelyben érintett mentőautó is. Ezek többségében nem, vagy nem csak a mentőautó vezetője a felelős.

Évről évre több autó vesz részt a közúti közlekedésben. Ennek következtében pedig gyakrabban fordul elő, hogy a megkülönböztető jelzést használó járművek balesetveszélyes helyzetbe kerülnek, esetleg karamboloznak is - foglalkozik a témával a nool.hu.

Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője a lapnak elmondta, hogy a mentőket egy évben 1,2 millió esetben riasztják, így több mint 40 millió kilométer tesznek meg az utakon. – Gyakori szereplői a forgalomnak a mentőautók. Útjuk egy részében pedig megkülönböztető jelzést használnak, amely szigorú szabályokhoz kötött. Éppen ezért komoly követelmények vannak a mentőautók gépkocsivezetőivel szemben, akik a jármű vezetése mellett aktív részesei az ellátásnak is – közölte Győrfi Pál.

Hozzátette: egy évben 70 klasszikus baleset van, amelyben érintett mentőautó is. Ezek többségében nem, vagy nem csak a mentőautó vezetője a felelős.

A szóvivő arra is kitért, hogy igyekeznek mindent megtenni a balesetveszélyes helyzetek elkerülése érdekében.

– A forgalomnak van egy általános dinamikája. Egy szirénázó jármű mindenkit váratlan helyzetbe hoz. Persze vannak általános szabályok, amiket fontos betartani. Ezekről oktatófilmeket is készítettünk, de a való életben nem mindig ilyen egyszerű. Sokszor a járművezető helyzetfelismerő képességén múlik, hogy megtalálja-e a legjobb megoldást az adott szituációban – emelte ki Győrfi Pál, aki szerint a közlekedési kultúra az elmúlt időszakban javult. Továbbiak a cikkben