Az egészségügyi dolgozók nagy része is digitális szakadékban van, ezért idegenkedhet is az okos megoldásoktól.
„Okosodik" ugyan az egészségügy, igazi hasznuk azonban leginkább a rendszerszintű változást hozó eszközöknek, alkalmazásoknak lehet, miközben ma még orvosok és betegek egyaránt jóval kevesebben élnek a smart healthcare nyújtotta előnyökkel, mint lehetne. Mindez annak a kerekasztalbeszélgetés-sorozatnak az első részén hangzott el, amelyet az első magyar startup stúdió, a Bene szervezett a smart healthcare, azaz az okos egészségügy témakörében - tudósított a medicalonline.hu.
Információs aszimmetriáról számos esetben hallhatunk az egészségügyben, e területen azonban egy újabbal is szembe kell néznünk: az egészségügyi dolgozók nagy része is digitális szakadékban van, felkészületlen e téren, ezért idegenkedhet is az okos megoldásoktól. Nincs is idejük rá, pedig az eszközök használatát be is kellene gyakorolni, és e téren nem szabad megfeledkeznünk a hagyományos egészségügy ellenérdekéről sem: ha nincs rendszeres találkozó, nincs (annyi) hálapénz - Az okokat elemezve Péteri János szociológus, biztosítási szakértő.
Ugyancsak fontos szempont – emelte ki Bibok György, a 77 Elektronika Kft. orvosigazgatója –, hogy a virtuális viziteket, a mailben történő informálást, az okos eszközök adatainak elemzését a biztosító nem finanszírozza, az orvosoknak ezért sem éri meg ezzel foglalkozni. A fejlesztési spirál egyértelműen gyorsabb, mint a befogadási, van tehát egy időszakadék is; a fejlesztőknek nagy eséllyel tehát a világpiacon kell megjelenniük eszközeikkel.