Megjelent a mentési rendelet módosítása.
A jogszabály lehetővé teszi, hogy a tíz évnél öregebb gépkocsikat is használják mentésre. Eddig legfeljebb tízéves autókkal lehetett kivonulni a sérültekhez és a betegekhez, ezt a korlátot emelték 13 évre.
A mentőszolgálat egyébként év elején elismerte, hogy az ÁNTSZ ideiglenes működési engedélyével eddig is használt tízévesnél idősebb autókat, de a helyzet azóta romlott; új autók nélkül egyre több gépkocsi lépi át ezt a kort.
Toma Lajos, a Mentődolgozók Önálló Szakszervezetének vezetője közölte, velük nem egyeztetett az ágazatért felelős minisztérium a mentési rendelet módosításáról. Szerinte csak akkor lehetett volna 10-ről 13 évre emelni a mentésre használható gépkocsik maximális korát, ha azzal egyidejűleg szigorítják az autók műszaki átvizsgálásának szabályait. Ugyan időközönként most is átnézik a mentőgépkocsikat, de ez a vizsgálat nem kellően szigorú, még egy tételes lista sincs, hogy pontosan mit is kell átnézni.
Egy neve elhallgatását kérő mentőgépkocsi-vezető a lapnak úgy fogalmazott: független, „kívülről érkező" szakértőkkel kellene átvizsgáltatnia a felügyeleti szervnek, azaz az ágazati minisztériumnak az összes autót. Akkor végre kiderülne, hogy milyen tragikus a helyzet.
Eközben ismét megtámadták az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) mentőgépkocsi-beszerzési tenderének eredményét a Közbeszerzési Döntőbizottságnál (KDB). Ezzel újabb meglepő fordulatot vett a legalább 32 új rohammentő megvásárlására kiírt mintegy 800 millió forintos (nettó 679 millió forintos) pályázat.