• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Örök fiatalság: Hitelesség versus hiszékenység

Lapszemle Forrás: Figyelő

Nem csak ázsiai kuruzslók árulják a csodás gyógyulás, az öregedés megállításának receptjét.

Az emberiség ősi vágya hinni a csodában. Csodás krémek, főzetek, italok annak ellenére is lehetnek népszerűek, hogy sok esetben tudományos tény: semmiféle hatásuk sincs. Elég itt csak a rinocérosztülökre, tigriscsontokra gondolni; az állatokat a kihalás szélére sodorják a kínai hiedelmek és babonák.

De nem csak ázsiai kuruzslók árulják a csodás gyógyulás, az öregedés megállításának receptjét, bármely kozmetikai világmárka reklámjában találhatunk humbug kifejezéseket, amelyek a tudományosság látszatát keltik.

Különösen eredményes néhány nyugati multilevel-marketing (MLM) cég, amely egy-egy alapanyag jótékony hatásait messze-messze eltúlozva igen magas áron ad fogkrémtől tusfürdőn át krémekig mindent az egészséges életmódot kedvelőknek. És nemcsak a tehetőseknek, hanem a naivabb átlagembereknek is. Persze azután indul a pró és kontra hitvita arról, hogy segít-e, hasznos-e, gyógyít-e az adott termék. Erről a témáról olvashatnak cikket a friss Figyelő hetilapban.