Tüskés stílusával és megjegyzéseivel gyakran aláássa a vele együtt dolgozó orvosok és nővérek presztízsét.
Az egyik legnehezebb feladat a betegellátás során azt elérni, hogy a beteg biztonságban érezze magát az őt kezelő orvosok és szakdolgozók körében. Két dologról kell meggyőznünk a beteget: a szakértelmünkről, és arról, hogy legnagyobb bajában is számíthat gondoskodásunkra. Ez a fajta bizalom elengedhetetlen a sikeres gyógyításhoz, ebből a szempontból pedig a sorozatokban megjelenő „orvos zsenik" fontos tanulságokkal szolgálhatnak - írja dr. Ficzere Andrea a betegfókusz.blog.hu-n.
Miközben ugyanis House formabontó, de hatékony módszereivel a legbonyolultabb eseteket is megoldja, tüskés stílusával és megjegyzéseivel gyakran aláássa a vele együtt dolgozó orvosok és nővérek presztízsét.
A tv-képernyőn ez persze látszólag ártatlan és sokszor mulatságos dolog, de a valóságban sosem szabadna ilyen viselkedést megengedni magunknak, mert ennek leginkább a beteg látja kárát. Ez a mentalitás pont azt a bizalmat rombolja le, mely elengedhetetlen ahhoz, hogy a páciens minden számára fontos információt elmondjon, és biztonságban érezze magát a kezelés során. Ugyanakkor azt is hangsúlyozni kell, hogy a legtöbb kolléga megteszi ami tőle telik, s senkit nem szabad – főleg a beteg előtt, de persze egyébként sem – számára kellemetlen, esetleg megalázó helyzetbe hozni.
Ha viszont az érem másik oldalát nézzük, azzal is egyre gyakrabban találkozunk, hogy a beteg viselkedik minősíthetetlen módon az őt ellátó személyzettel. Nyilvánvalóan megértjük a mögöttes szorongást, fájdalmat vagy türelmetlenséget, ami esetleg előidézheti ezeket a helyzeteket, s pórbáljuk a betegben felmerülő aggodalmakat oldani, de úgy gondolom, amit viselkedésben elvárunk a másik oldaltól, azt a magunk viselkedésével kapcsolatban is fogalmazzuk meg. Csak akkor lesz gördülékeny, szakmailag és lelkileg is megfelelő a betegellátás, ha mind a személyzet, mind a beteg segíti a betegellátás folyamatát.