• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Orvos-beteg bizalom: Dr. House a rosszfiú?

Lapszemle Forrás: betegfókusz.blog.hu

Tüskés stílusával és megjegyzéseivel gyakran aláássa a vele együtt dolgozó orvosok és nővérek presztízsét.

Az egyik legnehezebb feladat a betegellátás során azt elérni, hogy a beteg biztonságban érezze magát az őt kezelő orvosok és szakdolgozók körében. Két dologról kell meggyőznünk a beteget: a szakértelmünkről, és arról, hogy legnagyobb bajában is számíthat gondoskodásunkra. Ez a fajta bizalom elengedhetetlen a sikeres gyógyításhoz, ebből a szempontból pedig a sorozatokban megjelenő „orvos zsenik" fontos tanulságokkal szolgálhatnak - írja dr. Ficzere Andrea a betegfókusz.blog.hu-n.

Miközben ugyanis House formabontó, de hatékony módszereivel a legbonyolultabb eseteket is megoldja, tüskés stílusával és megjegyzéseivel gyakran aláássa a vele együtt dolgozó orvosok és nővérek presztízsét.

A tv-képernyőn ez persze látszólag ártatlan és sokszor mulatságos dolog, de a valóságban sosem szabadna ilyen viselkedést megengedni magunknak, mert ennek leginkább a beteg látja kárát. Ez a mentalitás pont azt a bizalmat rombolja le, mely elengedhetetlen ahhoz, hogy a páciens minden számára fontos információt elmondjon, és biztonságban érezze magát a kezelés során. Ugyanakkor azt is hangsúlyozni kell, hogy a legtöbb kolléga megteszi ami tőle telik, s senkit nem szabad – főleg a beteg előtt, de persze egyébként sem – számára kellemetlen, esetleg megalázó helyzetbe hozni.

Ha viszont az érem másik oldalát nézzük, azzal is egyre gyakrabban találkozunk, hogy a beteg viselkedik minősíthetetlen módon az őt ellátó személyzettel. Nyilvánvalóan megértjük a mögöttes szorongást, fájdalmat vagy türelmetlenséget, ami esetleg előidézheti ezeket a helyzeteket, s pórbáljuk a betegben felmerülő aggodalmakat oldani, de úgy gondolom, amit viselkedésben elvárunk a másik oldaltól, azt a magunk viselkedésével kapcsolatban is fogalmazzuk meg. Csak akkor lesz gördülékeny, szakmailag és lelkileg is megfelelő a betegellátás, ha mind a személyzet, mind a beteg segíti a betegellátás folyamatát.