• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Orvosnak álcázott üzletkötők a bemutatókon

Lapszemle Forrás: magyaridok.hu

Általában egészségromlást közölnek a cégek a részvevőkkel, akiknek „megoldásként\\\" saját termékeiket ajánlják megvételre.

Noha szigorodtak a termékbemutatókra vonatkozó fogyasztóvédelmi előírások, a vásárlók megkárosítására utazó vállalkozások újabb és újabb módszerekkel igyekeznek termékeiket többszörös áron értékesíteni - írja a magyaridok.hu.

A legnagyobb veszélynek az egyedül élő, időskorú, nyugdíjas fogyasztók vannak kitéve, akiknek a hiszékenységét és befolyásolhatóságát használják ki a termékbemutatós cégek – ismertette lapunkkal a Közép-magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület (Köfe). Mint mondták, legtöbbször telefonos megkeresések hatására jutnak el a fogyasztók a különböző termékbemutatós előadásokra.

A panaszosok rendre arról számolnak be, hogy a telefonvonal túlsó végén egy kedves női hang invitálja őket egy – szinte minden esetben – ingyenes, általános egészségügyi állapotfelmérésre, illetve szűrésre. Szintén a figyelem felkeltésére szolgál, hogy forradalmian új (alternatív) gyógymódok megismerését, továbbá kedvezmények, valamint nyeremények lehetőségét helyezi kilátásba az ügyfeleket felhajtó telefonáló.

A fogyasztóvédők a termékbemutatós cégek értékesítési gyakorlatáról úgy tartja: egy jól kigondolt, előre felépített stratégia mentén vezetik félre a vásárlókat. Ezeknek az eseményeknek van egy általános forgatókönyvük, ahogy arról a panaszosok beszámoltak. Így például a meghívottaknak érkezéskor felveszik a személyes adatait, valamilyen orvosi „csodaeszközzel" méréseket végeznek rajtuk, majd amíg annak kiértékelése zajlik, különböző filmeket vetítenek le számukra (időskori) betegségek következményeiről.

Sokszor „nyereményjátékokat" is rögtönöznek a helyszínen, gyakran borítékok rejtik a „vissza nem térő lehetőséget", miszerint „csak most" van lehetősége a fogyasztóknak „kedvezményes" árú terméket vásárolni. Ezután az előadásra látogatók megkapják a „kiértékelt" eredményeiket – általában negatív, egészségromlást valószínűsítő adatokat –, melyek alapján „megoldásként" a cégek saját termékeiket ajánlják megvételre.

Általában jó megjelenésű, határozott fellépésű, kiváló kommunikációs képességekkel rendelkező, hitelesnek tűnő üzletkötők, több esetben „álorvosok" kezdik meg érvelésüket a termékek eladása érdekében.

További részletek a weboldalon.