Általában egészségromlást közölnek a cégek a részvevőkkel, akiknek „megoldásként\\\" saját termékeiket ajánlják megvételre.
Noha szigorodtak a termékbemutatókra vonatkozó fogyasztóvédelmi előírások, a vásárlók megkárosítására utazó vállalkozások újabb és újabb módszerekkel igyekeznek termékeiket többszörös áron értékesíteni - írja a magyaridok.hu.
A legnagyobb veszélynek az egyedül élő, időskorú, nyugdíjas fogyasztók vannak kitéve, akiknek a hiszékenységét és befolyásolhatóságát használják ki a termékbemutatós cégek – ismertette lapunkkal a Közép-magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület (Köfe). Mint mondták, legtöbbször telefonos megkeresések hatására jutnak el a fogyasztók a különböző termékbemutatós előadásokra.
A panaszosok rendre arról számolnak be, hogy a telefonvonal túlsó végén egy kedves női hang invitálja őket egy – szinte minden esetben – ingyenes, általános egészségügyi állapotfelmérésre, illetve szűrésre. Szintén a figyelem felkeltésére szolgál, hogy forradalmian új (alternatív) gyógymódok megismerését, továbbá kedvezmények, valamint nyeremények lehetőségét helyezi kilátásba az ügyfeleket felhajtó telefonáló.
A fogyasztóvédők a termékbemutatós cégek értékesítési gyakorlatáról úgy tartja: egy jól kigondolt, előre felépített stratégia mentén vezetik félre a vásárlókat. Ezeknek az eseményeknek van egy általános forgatókönyvük, ahogy arról a panaszosok beszámoltak. Így például a meghívottaknak érkezéskor felveszik a személyes adatait, valamilyen orvosi „csodaeszközzel" méréseket végeznek rajtuk, majd amíg annak kiértékelése zajlik, különböző filmeket vetítenek le számukra (időskori) betegségek következményeiről.
Sokszor „nyereményjátékokat" is rögtönöznek a helyszínen, gyakran borítékok rejtik a „vissza nem térő lehetőséget", miszerint „csak most" van lehetősége a fogyasztóknak „kedvezményes" árú terméket vásárolni. Ezután az előadásra látogatók megkapják a „kiértékelt" eredményeiket – általában negatív, egészségromlást valószínűsítő adatokat –, melyek alapján „megoldásként" a cégek saját termékeiket ajánlják megvételre.
Általában jó megjelenésű, határozott fellépésű, kiváló kommunikációs képességekkel rendelkező, hitelesnek tűnő üzletkötők, több esetben „álorvosok" kezdik meg érvelésüket a termékek eladása érdekében.
További részletek a weboldalon.