Nem könnyű szétválasztani a munkát és a magánéletet a közösségi hálókon.
Egy idei Pfizer-tanulmány szerint a megkérdezett orvosok egynegyede minden nap (!) használja szakmai célokra is a közösségi médiát. Közel kétharmaduk legalább hetente keres a közösségi hálózatokon orvosi információkat, nem egészen felük pedig meg is oszt ilyeneket. A doktorok majd’ 60 százaléka vélekedik úgy, hogy a közösségi médián keresztül nem csupán könnyen lehet hozzájutni friss információkhoz, hanem ennek révén hatékonyabban és magasabb minőségben tudnak gondoskodni pácienseikről - olvasható az itbusiness.hu portálon.
Sok előnyt kínálhat az orvos-beteg kapcsolat javításában, ha gyorsan és könnyen áramlanak az információk a két fél között. A páciensek számára is magától értetődő lehet a Facebook mint kommunikációs csatorna használata, hiszen sokuk már amúgy is ezen keresztül tartja a kapcsolatot ismerőseivel. (A magyar nyugdíjasok többsége persze kivétel – egyelőre…)
Ám ugyanez a kapcsolat számos kérdőjelet is felvet. Hogyan lehet megóvni a páciens magánéletét, hol és hogyan lehet meghúzni a láthatatlan határt a szakmai és baráti kapcsolatok között? Mit tegyen például az orvos, ha egy betege – akivel egyébként szigorúan csak szakmai alapon találkozik – bejelöli a Facebookon?
A válaszok a szakmai portálon.