A korábbinál magasabb összegből, azonban kevésbé hatékonyan működik.
A várakozásokkal ellentétben emelkedett a szolgáltatók üresfutása, romlott a költséghatékonyság, a másik oldalon azonban egy felülről zárt, százmilliókkal csökkentett kassza áll, ami ráadásul az üzemanyagár változását is figyelmen kívül hagyja. A fejlesztések elmaradásával maradnak talpon a szállítók, ez azonban műszaki katasztrófához vezethet- írja a Napi Gazdaság.
A megnövekedett munkával és költséggel szemben felülről zárt, több száz millió forinttal csökkentett, az üzemanyagár-emelkedést figyelmen kívül hagyó kassza áll, ami miatt rohamosan mennek tönkre, adósodnak el a betegszállító vállalkozások. Az összeomlással fenyegetett rendszer csak azért működik még, mert a kocsik amortizációját használják fel, ezzel viszont a műszaki katasztrófát kockáztatják a szolgáltatók.
A kilométerdíj a 110 forint feletti szintről 99 forintra csökkent, a betegszállítók az ügyeleti ellátásra nem kapnak többletfinanszírozást, ráadásul máig érthetetlen módon a fertőző és tudatzavart betegek szállítását is a csoportos betegszállításhoz rendelték.
Az új OMSZ-irányításra mintegy 2 milliárd forintot költöttek, a rendszert azonban nem gondolták át, az egységes országos hívószám, illetve az online elérhetőség máig esetleges és bizonytalan − állítják a lap forrásai. Az OMSZ-koordináció miatt megszűnt a kommunikáció a beteg és a betegszállító között, ami az időveszteség mellett kényelmetlenséget is jelenthet. Az átálláskori időszakhoz képest ugyan már kevesebb információ veszik el, a helyzet azonban még mindig rosszabb, mint amikor a betegszállítók végezték az irányítást.