• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

Összeomolhat a betegszállítás?

Lapszemle Forrás: Napi Gazdaság

A korábbinál magasabb összegből, azonban kevésbé hatékonyan működik.

A várakozásokkal ellentétben emelkedett a szolgáltatók üresfutása, romlott a költséghatékonyság, a másik oldalon azonban egy felülről zárt, százmilliókkal csökkentett kassza áll, ami ráadásul az üzemanyagár változását is figyelmen kívül hagyja. A fejlesztések elmaradásával maradnak talpon a szállítók, ez azonban műszaki katasztrófához vezethet- írja a Napi Gazdaság.

A megnövekedett munkával és költséggel szemben felülről zárt, több száz millió forinttal csökkentett, az üzemanyagár-emelkedést figyelmen kívül hagyó kassza áll, ami miatt rohamosan mennek tönkre, adósodnak el a betegszállító vállalkozások. Az összeomlással fenyegetett rendszer csak azért működik még, mert a kocsik amortizációját használják fel, ezzel viszont a műszaki katasztrófát kockáztatják a szolgáltatók.

A kilométerdíj a 110 forint feletti szintről 99 forintra csökkent, a betegszállítók az ügyeleti ellátásra nem kapnak többletfinanszírozást, ráadásul máig érthetetlen módon a fertőző és tudatzavart betegek szállítását is a csoportos betegszállításhoz rendelték.

Az új OMSZ-irányításra mintegy 2 milliárd forintot költöttek, a rendszert azonban nem gondolták át, az egységes országos hívószám, illetve az online elérhetőség máig esetleges és bizonytalan − állítják a lap forrásai. Az OMSZ-koordináció miatt megszűnt a kommunikáció a beteg és a betegszállító között, ami az időveszteség mellett kényelmetlenséget is jelenthet. Az átálláskori időszakhoz képest ugyan már kevesebb információ veszik el, a helyzet azonban még mindig rosszabb, mint amikor a betegszállítók végezték az irányítást.

Legolvasottabb cikkeink