A GVH döntése szerint a Medimprove Marketing Szaktanácsadó és Szolgáltató Kft. és a Dr. Kurt Wolff GMBH & CO. KG megalapozatlan hatásokkal is reklámozta Alpecin hajápolási termékeit, ezért 5 millió forintra bírságolta a céget. A Medimprove nem kapott bírságot – olvasható az
index.hu portálja.
Az Alpecin termékcsalád tagjai, az Alpecin C1 sampon, az Alpecin hajszesz, az Alpecin kettős hatású sampon és az Alpecin Tuning sampon, elsősorban férfiaknak szánt hajápolási és hajhullás elleni termékek.
A GVH a reklámok tartalmának nagyobb részéről megállapította, hogy azok rendben vannak, de hirdetésekben megjelent egyes állítások túlzók voltak a rendelkezésre álló bizonyítékokhoz képest. A GVH döntése szerint a vállalkozások honlapjukon, sajtó- és Google Adwords hirdetéseikben megtévesztően hirdették a fent említett kozmetikumokról 2014 augusztusától 2016 júliusáig, hogy azok alkalmasak és használhatók.
A GVH azért csak a Dr. Kurt Wolff GMBH & CO. KG-t bírságolta, mert ez a cég fizetett a hirdetésekért, és a tartalmat is ők állították elő.