• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Problémás a beteg gyerekek oktatása

Lapszemle 2019.04.11 Forrás: magyarnemzet.hu
Problémás a beteg gyerekek oktatása

Elengedhetetlen lenne egy egységes képzési és ellátórendszer, valamint protokoll kidolgozása.

Vizsgálatot indított az alapvető jogok biztosa a beteg gyerekek oktatásával kapcsolatban - tudta meg a Magyar Nemzet a biztosi hivataltól. Székely László ombudsman ezúttal annak jár utána, hogyan érvényesül a tanuláshoz való joga azoknak a tanköteles korú diákoknak, akik hosszabb időre kiesnek az iskolából kórházi tartózkodás, illetve otthoni ápolás miatt.

Kevéssé ismert, hogy a tartósan beteg gyerekeknek a kórházi tartózkodásuk alatt is joguk van a tanuláshoz, illetve hogy a súlyos betegség miatt magántanulóként tanulmányokat folytató gyerekeknek egyéni foglalkozáson történő felkészítésére az iskolának tanulóként az osztályos heti időkeretén felül átlag heti tíz óra áll rendelkezésükre. A jogszabály gyakorlati megvalósulása azonban esetleges – mondta a lapnak Tóth­né Almássy Monika, a beteg gyerekek oktatási és szociális rehabilitációját elősegítő Kórházsuli program vezetője, aki 15 évet töltött el egy gyermekonkológiai osztályon kórházpedagógusként.

A budapesti gyermekkórházakban, gyermekosztályokon mintegy 25 kórházpedagógus látja el ezt a feladatot a Fővárosi Iskolaszanatórium Általános Iskola és Gimnázium alkalmazásában. Vidéken jórészt csak a megyei kórházakban, főként az onkoló­giai centrumokban dolgoznak pedagógusok.

– Nincs egységes ellátórendszer és szakirányú kórházpedagógus-képzés, illetve továbbképzés, ami pedig ebben a speciális környezetben, a különös igényekhez való alkalmazkodáshoz elengedhetetlen lenne. Ezek a diákok szociálisan kirekesztettek, legtöbbször teljesen izolálódnak, az alapbetegségük mellett még szorongással, önértékelési problémákkal is küzdenek. Segítség nélkül a gyógyulásuk utáni reintegrá­ciójuk is esetleges, ami gyakran az egész életükre kiható következményekkel jár. Tanításukhoz mindenképp kiegészítő ismeretekre (pszichológiai, egészségügyi, mentálhigiénés) lenne szükség – hangsúlyozta Tóthné Almássy Monika.

Szerinte elengedhetetlen lenne egy egységes képzési és ellátórendszer, valamint protokoll kidolgozása ahhoz, hogy a tartósan beteg gyerekek ne maradjanak pedagógiai ellátás nélkül.