Az Országos Mentőszolgálat mindent megtesz, hogy vészhelyzetben bárki könnyen segíthessen.
„A mentők által évente észlelt mintegy hatezer hirtelen vérkeringés-megállás esetében csak akkor van igazi esélyünk az újraélesztésre, ha a mentő megérkezéséig valaki elkezdi a mellkasnyomásokat” – mondja a kepmas.hu-nak Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat kommunikációs és PR-vezetője. Az OMSZ az elmúlt időszakban számos kampányt indított annak érdekében, hogy minél többekkel megismertesse, pontosan mi a teendő az életmentés során.
A mentőállomásokon Hősképzést indítottak, ahol az életmentéshez kedvet és bátorságot érző laikusok minden hónapban ingyenes újraélesztés-oktatáson, gyakorláson vehetnek részt. Ezeken túl fiatalokat tanítanak újraéleszteni iskolákban, fesztiválokon, valamint közterületi plakátokon is népszerűsítik az életmentő ismereteket. Élet Mentő Pont néven pedig egy társadalmi felelősségvállalást tükröző márkát alapítottak, amelyhez cégek, vendéglátóhelyek, üzletek, sportlétesítmények, szolgáltatók csatlakozhatnak annak fejében, hogy megteremtik az azonnali életmentés feltételeit.
A Szív City életmentő applikáció segítségével eddig már 24 életet sikerült megmenteni. Az applikáció egyébként 2017. október 16-tól érhető el Android és iOS operációs rendszereken, és eddig több mint 21 000-en töltötték le. Az ötlet pedig egy akkor végzős orvostanhallgató, Fejes Marianna fejéből pattant ki.
Újdonság, hogy idén ősztől elérhető lesz a mentőhívást megkönnyítő új applikáció, az ÉletMentő is, amely egyben számos hasznos egészségügyi információt és szolgáltatást tartalmaz majd. A mobilalkalmazás magyarországi bevezetésére már megállapodást kötött az Országos Mentőszolgálat és a Vodafone Alapítvány. Továbbiak a teljes cikkben