• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Reklámon spórolnak a gyógyszercégek

Lapszemle Forrás: Népszabadság

Csaknem kétszázmillió forinttal kevesebbet költöttek a gyógyszercégek reklámra az orvosi szaklapokban.

A ComFit orvosszakmai médiafigyeléssel foglalkozó cég elemzéséből az derült ki: tavaly már csaknem kétszázmillió forinttal kevesebbet költöttek a gyógyszercégek reklámra az orvosi szaklapokban. Annak ellenére, hogy a hirdetési árak nem változtak, a gyógyszercégek mind kevesebbet költenek reklámra – idézi a Medicalonline cikkét a Népszabadság.

Horváth Katalin, a ComFit Kft. cég ügyvezetőjének elemzése kimutatta: míg 2010-ben valamivel több mint 1,1 milliárdot fizetett ki a gyógyszeripar, addig 2011-ben már csak alig több mint 900 millió forinton osztozhattak a lapkiadók. Az összeg 73 %-át a költési lista első 15 helyén álló forgalmazók fizették ki.

A Richter és az Egis, ahogy tavalyelőtt, úgy 2011-ben is a legnagyobb hirdető volt a piacon. A Richter harmadával növelte a reklámköltségvetését 2010-hez képest, miközben hirdetett termékeinek száma csak kettővel emelkedett. A 47 reklámozott termék közül 2011-ben is a Xeterre (koleszterinszint-csökkentőjére) fordította a legtöbbet, és (listaáron számolva) újra 14 millió forinttal támogatta a szereplését. Az Egis is közel 25 %-al többet költött, ám 2010-hez viszonyítva nyolccal kevesebb terméket promotált a szaklapokban. A Cover-csoport 16 termékének hirdetésére - a 2010-es 60 százalékhoz képest - már csak 46 %-ot fordított. A Pfizer 50 %-kal növelte a hirdetésre fordított összegét, így helyet cserélt a GSK-val, amely 2010-hez képest 15 %-kal kevesebbet költött hirdetésekre. A Pfizer költésének közel felét a generikus és second brand termékekre fordította.