• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Rendben van az egészségügyi börtönbiznisz

Lapszemle Forrás: hvg.hu

A GVH szerint nincs azzal gond, hogy a kórházak kötelesek felárral átvenni a börtöncégeknél készült orvosi eszközöket.

A Gazdasági Versenyhivatal szerint nincs azzal semmi gond, hogy a kórházak kötelesek felárral átvenni a börtöncégeknél készült orvosi eszközöket. A civil piaci riválisok nem így gondolják - írja a hvg.hu.

A Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnokságának (BVOP) meg kellene felelnie annak a „kormányzati és társadalmi elvárásnak", hogy az elítéltek foglalkoztatása teljes körű legyen, így a rabtartás önfenntartóvá váljon. E kettős célt szolgálja a 2015 elején létrehozott Bv. Holding Kft., amely tíz, börtönben működő állami céget fog össze Kalocsától Baracskán át Tökölig. Termékeik a zömmel egyszerűen, betanított munkával előállítható holmik köréből kerülnek ki.

A büntetés-végrehajtás termékei és szolgáltatásai azonban nem a piacon méretnek meg, azokat az egészségügyi intézmények – ahogy a szociálisak és a rendvédelmi szervek is – kötelesek megvásárolni, még akkor is, ha ötödével drágábbak, mint amit a civil versenytársak kínálnak. És van a rendszerben néhány különös szereplő is. Mi ezzel a gond, miért zavarja mindez a piaci riválisokat, és miért gondolja úgy a Gazdasági Versenyhivatal, hogy szó sincs versenyhátrányról, piacbefolyásolásról? Válaszok a friss HVG-ben.