Tolnában és Baranyában is befejezte tevékenységét két-két vállalkozás, s helyettük egy másik társaság folytatta a munkát.
Újabb, ezúttal egy szegedi betegszállító cég áll le. Szakemberek szerint félő, hogy a krónikus pénzhiány nyomán további vállalkozások lehetetlenülnek el. Bődör József, a kaposvári Pannon Mentő ügyvezetője, aki egyben a Mentők és Betegszállítók Egyesületének országos elnökségi tagja, úgy látja: a közeljövőben főként a kisebb – 2-3 – járművel dolgozó cégek helyezete rendülhet meg – írja a Somogyi Hírlap – online.
Bődör József elmondta: tény, hogy a dél-dunántúli régióban erre a közelmúltban már volt példa. Tolnában és Baranyában is befejezte tevékenységét két-két vállalkozás, s helyettük egy másik társaság folytatta a munkát.
Bődör hangsúlyozta: az utóbbi időben hiába jelezték számos fórumon, hogy alulfinanszírozott az ágazat, érdemi változást egyelőre nem tapasztalnak. Saját példára hivatkozva közölte: tavaly ilyenkor havonta nagyjából 2,1 millió forint volt az üzemanyag-költségük, ez jelenleg közel 2,9 millió forintra rúg. Pedig az ellátási területük ugyanakkora, mint korábban, ám időközben a gázolaj ára az egekbe emelkedett, s ezzel együtt nőttek a járulékos költségek is. Cégük 12 mentőautót üzemeltet folyamatosan és három tartalékjárművel is rendelkezik. A szakember úgy véli: ha az égető finanszírozási kérdéseket nem rendezi megnyugtatóan a kormányzat, úgy a 92 tagot számláló egyesületből akár 30-35 – zömmel kisebb méretű – vállalkozás sorsa válhat bizonytalanná. S az országosan összesen 650 járművel rendelkező civil szervezet autóinak 10 %-a állhat le.
A klubradio.hu arról cikkezett: leáll a szegedi betegszállító cég. Március elsejétől nem szállít több OEP által finanszírozott beteget a Maros Sped Kft. A vállalkozás egy év alatt 7 milliós tartozást halmozott fel az alulfinanszírozottság miatt. Helyette a másik három hasonló cégnek kellene helytállnia, de azt mondják, ez jogilag és anyagilag is megoldhatatlan.