• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Rosszul teljesítenek a magyar diákok

Lapszemle Forrás: nepszava.hu

Egyre több iskolásnak az alapvető készségei sincsenek meg, nem megérteni, csupán bemagolni próbálják a tananyagot.

Az elmúlt évtizedekben látványosan romlott a magyarországi fiatalok iskolai teljesítménye, hazánk az oktatás terén (is) egyre hátrébb csúszik az élvonalból, sőt, lassan sereghajtók leszünk. Az eredmények aggodalomra adnak okot: egyre több iskolásnak az alapvető készségei sincsenek meg, nem megérteni, csupán bemagolni próbálják a tananyagot, mindemellett a hátrányos helyzetű tanulók helyzete sem megoldott, sőt, a lemaradás mértéke évről évre nő. A magyar diákok matematikából és természettudományokból is kevesebbet tudnak az általános iskola végén, mint egy évtizeddel korábban – írja a Tárki Társadalmi Riportjának tanulmánya nyomán a Népszava – online

A PISA szerint 2003-tól folyamatosan romlanak az adatok, 2012-ben pedig fiataljaink már az OECD átlaga alatt teljesítettek. A matematika és a szövegértés területén is hasonló tendencia figyelhető meg, míg a 80-as, 90-es években a magyar gyerekek is jól teljesítettek, addig 2000 után már egyre gyengébb eredmények születtek.
A felmérések szerint a magyar gyerekek a begyakorolható rutinfeladatoknál nehezebb, gondolkodtató problémák megoldásában különösen gyengék.