Egyre több iskolásnak az alapvető készségei sincsenek meg, nem megérteni, csupán bemagolni próbálják a tananyagot.
Az elmúlt évtizedekben látványosan romlott a magyarországi fiatalok iskolai teljesítménye, hazánk az oktatás terén (is) egyre hátrébb csúszik az élvonalból, sőt, lassan sereghajtók leszünk. Az eredmények aggodalomra adnak okot: egyre több iskolásnak az alapvető készségei sincsenek meg, nem megérteni, csupán bemagolni próbálják a tananyagot, mindemellett a hátrányos helyzetű tanulók helyzete sem megoldott, sőt, a lemaradás mértéke évről évre nő. A magyar diákok matematikából és természettudományokból is kevesebbet tudnak az általános iskola végén, mint egy évtizeddel korábban – írja a Tárki Társadalmi Riportjának tanulmánya nyomán a Népszava – online
A PISA szerint 2003-tól folyamatosan romlanak az adatok, 2012-ben pedig fiataljaink már az OECD átlaga alatt teljesítettek. A matematika és a szövegértés területén is hasonló tendencia figyelhető meg, míg a 80-as, 90-es években a magyar gyerekek is jól teljesítettek, addig 2000 után már egyre gyengébb eredmények születtek.
A felmérések szerint a magyar gyerekek a begyakorolható rutinfeladatoknál nehezebb, gondolkodtató problémák megoldásában különösen gyengék.