Senki ne csodálkozzon, ha ezután Miskolcon vagy Szombathelyen veszik fel a segélyhívását.
Élesben tesztelik az új, a jövőben állandó rendszert. Az Egységes Segélyhívó Rendszer kialakításáról Magyarországon 2010-ben született meg a döntés. A célja az (lett volna), hogy a segélyhívásokat gyorsan és hatékonyan kezeljék, és hogy a téves vagy rossz szándékú hívások arányát csökkentsék. A 112-es hívószám fogadására képes Hívásfogadó Központok el is készültek: az egyik Miskolcon, a másik Szombathelyen. Aki tehát a 112-es segélyhívót hívja, mostantól először itt mondhatja el a panaszát, nem a helyi szerveknél vagy a megyei központban. Legalábbis ami a rendőrséget illeti.
A két új központ ugyanis egyelőre csak a 112-es segélyhívószámra és a rendőrség 107-es segélyhívószámára érkező hívásokat fogadja. A katasztrófavédelem (105) és az Országos Mentőszolgálat (104) csak az év második felében csatlakozik a közös rendszerhez, így addig őket közvetlenül is lehet hívni. Ha tehát valaki a rendőrséget hívja, az országos központban eldöntik, mi a teendő, majd értesítik a megyei/helyi szerveket, akik végül elindulnak a helyszínre, és megteszik a szükséges lépéseket – írja a Dunántúli Napló – online.