Rendeletmódosítással lehetővé vált, hogy a mentésben ne 10 helyett 13 éves korukig részt vehessenek a mentőautók.
- Komárom-Esztergom megyében összesen 21 olyan gépjármű van, amely a mindennapi mentésben vesz részt, és van három tartalék mentő-, valamint két eset/rohamkocsi is. Ezek közül mindössze négy tíz éven felüli dolgozik a mindennapokban, és négy van, amely közelít a tíz évhez - kezdte Bálint László vezető mentőtiszt, majd hozzátette, az esetleges műszaki meghibásodások nem a kor alapján jelentkeznek.
- Azt is hangsúlyoznám, hogy a megyében mentés még nem akadt fenn műszaki okok miatt. De szerencsére baleset sem történt soha azért, mert valamelyik gépjárművünk meghibásodott volna. Igaz, ehhez az is hozzájárul, hogy minden gépkocsivezető minden műszak kezdetekor ellenőrzi a kocsikat, ha probléma van, amit tud, megold, amit nem, azt azonnal jelzi – tette hozzá.
A megye felszereltsége kiemelkedőnek tekinthető, ennek egyik alapja, hogy aktívan működik a Komárom-Esztergom Megyei 104 Mentőalapítvány.
- Főleg az ősz közeledtével felmerülő kérdés, van-e a kocsikon téli gumi, ugyanis az OMSZ központilag nem szerzi be ezeket. Ennek ellenére különböző felajánlásoknak köszönhetően a napi mentésben részt vevő járművek 90 százaléka rendelkezik téli gumival. Arra is büszkék lehetünk, hogy a felajánlásoknak köszönhetően GPS-problémával már nem küzdünk - mondta Bálint László.
A vezető azt is közölte, hogy a kocsik felszereltsége részben az adott település önkormányzatától is függ. Komárom és Tata például annyi segítséget ad, hogy szinte teljesen felszereltnek tekinthető az állomás, de például Tatabánya is egymillió forintos támogatást nyújtott az elmúlt évben.
- Ami hiányzik, az egy esetkocsi szintű tartalék felszerelés. Hiszen bár megvannak a megfelelő eszközök, ezeknek éves felülvizsgálata van, és akár meg is hibásodhatnak. A főigazgató azonban ígéretet tett arra: minden megye kap egy komplett tartalék felszerelést.