A kampány üzenete is célba ért: többen érkeznek időben kórházba, felismerik a tüneteket.
A Stroke-kampány során összegyűlt pénzből megrendelt készülékek döntő részét használják már. S elértük a legfontosabb célt is: többen érkeznek időben kórházba, felismerik a tüneteket – írja a kisalfold.hu portálja.
Napra pontosan egy hónapja számolhattunk be arról, hogy megérkezett a stroke-kampány legnagyobb értékű, 15,4 millió forintos berendezése, az ultrahangkészülék. Az összeszerelés után gyakorlatilag azonnal üzembe is helyezték a rég várt ultrahangot, amely a betegség gyógyításában, diagnosztizálásában óriási segítséget jelent a neurológusoknak. Az álomszerű sikerrel záruló kampányban – sokan biztosan emlékeznek rá – összesen 32.584.008 forint gyűlt össze több mint 5 ezer adományozótól - írja a lap.
A Petz-kórházban négy ember életét mentették meg eddig trombektómiával, vagyis katéteres vérrög-eltávolítással, ami új, forradalmi módszert jelent az orvostudományban, s még nem mindenhol tudják alkalmazni. A győri centrumban igen. S ami legalább ennyire fontos: a kampány üzenete is célba ért. Nem egy páciens úgy érkezett időben a kórházba, hogy sorolta a kampány során sokszor megismételt tüneteket.