Az idén a mentőautókhoz kért és a személyzet kényelmét szolgáló hidraulikus légrugók és a teljes időtartalmú karbantartás is többletet jelentetettek.
Összesen 3,4 milliárdért építhet mentőautókat a belügyi tárcához kötődő vállalat – drágábban, mint ahogy az OMSZ eredetileg tervezete - írta a népszava.hu.
Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) az idén 117 – a tenderben úgynevezett C-kategóriás járműként meghatározott – mentőautót rendelt, eredetileg 3,18 milliárd forintért. A közbeszerzésen végül a BM Heros Logisztikai Ellátó Központ Kft. és a vele együttműködő finn Profile Vehicles Oy győzött két vetélytársa előtt, annak ellenére is, hogy a kiírásnál 226 millió forinttal drágább ajánlatot tettek – derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből, vagyis a TED-ből. Úgy tudjuk, hogy a mentők ezúttal is a 163 lóerős Mercedes Sprinter 316 CDI-típusból rendeltek - írta a lap.
A Népszava megkereste az OMSZ-t továbbá a két gyártót, és többek között azt kérdezték, mi okozta a drágulást, milyen különbségek voltak az egyes megrendelések között. A Profile Vehichles azzal indokolta a drágulást, hogy a mentőszolgálat újabb és újabb kiegészítéseket kért az autókhoz. 2016-ban a hidraulikus betegágyak nyomták meg az árat. Az idén a mentőautókhoz kért és a személyzet kényelmét szolgáló hidraulikus légrugók jelentettek többletet, valamint az, hogy a 5 évre és 300 ezer kilométerre szóló garancia mellett a mentők idén teljes időtartamú karbantartást is igényeltek. A teljes cikk