• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Százmilliókkal drágul a mentőbeszerzés

Lapszemle 2018.06.01 Forrás: Népszava Online
Százmilliókkal drágul a mentőbeszerzés

Az idén a mentőautókhoz kért és a személyzet kényelmét szolgáló hidraulikus légrugók és a teljes időtartalmú karbantartás is többletet jelentetettek.

Összesen 3,4 milliárdért építhet mentőautókat a belügyi tárcához kötődő vállalat – drágábban, mint ahogy az OMSZ eredetileg tervezete - írta a népszava.hu.

Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) az idén 117 – a tenderben úgynevezett C-kategóriás járműként meghatározott – mentőautót rendelt, eredetileg 3,18 milliárd forintért. A közbeszerzésen végül a BM Heros Logisztikai Ellátó Központ Kft. és a vele együttműködő finn Profile Vehicles Oy győzött két vetélytársa előtt, annak ellenére is, hogy a kiírásnál 226 millió forinttal drágább ajánlatot tettek – derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből, vagyis a TED-ből. Úgy tudjuk, hogy a mentők ezúttal is a 163 lóerős Mercedes Sprinter 316 CDI-típusból rendeltek - írta a lap.

A Népszava megkereste az OMSZ-t továbbá a két gyártót, és többek között azt kérdezték, mi okozta a drágulást, milyen különbségek voltak az egyes megrendelések között. A Profile Vehichles azzal indokolta a drágulást, hogy a mentőszolgálat újabb és újabb kiegészítéseket kért az autókhoz. 2016-ban a hidraulikus betegágyak nyomták meg az árat. Az idén a mentőautókhoz kért és a személyzet kényelmét szolgáló hidraulikus légrugók jelentettek többletet, valamint az, hogy a 5 évre és 300 ezer kilométerre szóló garancia mellett a mentők idén teljes időtartamú karbantartást is igényeltek. A teljes cikk