Az adókedvezményét megtartó Szép-kártya tarol a cafeteriapiacon.
Az adókedvezményét megtartó Szép-kártya tarol a cafeteriapiacon. Bár a munkáltatók többsége idén is megtartotta a tavalyi cafeteriaelemeket, az adóelőnye miatt kiemelt helyzetbe került SZÉP-kártya, illetve a pénzkifizetés teszi ki a teljes cafeteriajuttatások 94 százalékát - ismertette felmérést a BDO Magyarország alapján a Napi.hu.
A tavalyi 38 százalékkal szemben idén 54 százalékra nőtt a Szép-kártya részesedése a cafeteriajuttatások összértékén belül. Részletesebb bontásban a vendéglátás alszámla a legnépszerűbb 30 százalékkal, míg a szálláshely 16, a szabadidő alszámla pedig 8 százalékos részarányt képvisel. A növekedés érthető, hiszen a legnépszerűbb cafeteriaelemek közül az idén csak a SZÉP-kártya tarthatta meg adómentességét.
Az azonnal elkölthető cafeteriaelemeknek (például a korábbi Erzsébet utalványnak) a helyét is a pénzkifizetés váltotta fel, ez az elem idén a teljes cafeteriaérték 40 százalékát képviseli. A népszerűség oka, hogy az alacsonyabb keresetű munkavállalók az üdülési juttatással szemben a hétköznapi kiadásokat támogató, azonnal elkölthető elemeket preferálják - akár alacsonyabb összegű juttatás formájában is.
A változások nagy vesztesei a hosszabb távú megtakarítást ösztönző önkéntes pénztárak: míg tavaly az önkéntes nyugdíj- illetve egészségpénztárak együttesen 13 százalékát tették ki a cafeteriajuttatásoknak, idén ez az arány alig éri el a 3 százalékot.