• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Szirénázás, padlógáz – az ország legmenőbb mentőkocsija

Lapszemle 2022.12.17 Forrás: Index
Szirénázás, padlógáz – az ország legmenőbb mentőkocsija

A MICU immár tizennégy éve állami támogatás nélkül, adományokból működik – jelenleg az új autó felszerelésére gyűjtenek.

Egy másnapos és egy sztrókgyanús férfi, egy covidos néni, egy baleset, és egy hirtelen jött rosszullét – ezekkel az esetekkel találkoztunk akkor, amikor egy műszak erejéig az Index munkatársai is felpattantak az ország legmenőbb mentőautójára, a MICU-ra.

A MICU egyébként egy különleges, gördülő intenzív osztályként funkcionáló mentőjármű, amelyből csak egy van az országban. Segítségével azokat a súlyos állapotban lévő betegeket is szállíthatják, akik folyamatos intenzív terápiás ellátásra szorulnak, nagyobb gyógyszerkészlettel és komolyabb felszereltséggel rendelkezik, mint bármely más egészségügyi kocsi.

Akkor miért szállítanak rajta másnapos embereket? – merülhet fel a kérdés mindannyiunkban.

Annak ellenére, hogy a MICU immár tizennégy éve állami támogatás nélkül, adományokból működik – jelenleg az új autó felszerelésére gyűjtenek –, az Országos Mentőszolgálat kötelékében látja el a feladatait, ami azt jelenti, hogy ugyanazon az esetcsatornán van rajta, mint bármely más hagyományos mentőgépkocsi. Mindez azzal jár, hogy tulajdonképpen bármilyen esetet kaphatnak a legbanálisabb helyzettől az extrém súlyos balesetekig.

„A MICU attól különleges, hogy a váratlan riasztások mellett vannak olyan előre leszervezett útjai is, ahol már eleve tudni lehet, hogy menet közben olyan ellátásra lesz szükség, amit más mentőautón nem lehetne megoldani” – meséli Gábor, a MICU állomásvezetője, aki azt is elárulja, hogy egy ilyen jármű alsó hangon 80-100 millió forint, és erre jön még rá a felszerelés, ami szintén sokmilliós tétel.

Bár a mentősök estig tudnák mesélni a történeteiket, az ebédszünet időközben lejár, így jelzik a központnak: ismét készen állnak a bevetésre. Mint kiderül: arra is volt már példa, hogy félbe kellett hagyni az ebédjüket, hiszen ha például történik egy tömegbaleset – ahol több egységre is szükség van –, akkor „nincs mese, menni kell”.

Erre most nem került sor, ám nem sokkal ebéd után így is befut egy riasztás, a bejelentés alapján annyit tudunk, hogy egy néni az otthonában elesett.

Ismét szirénázva gurulunk ki az állomásról, és rövidesen már a Hungária körúton vagyunk. A lépcsőházat ezúttal hamar megtaláljuk, futva megyünk fel a harmadik emeletre, ahol egy nyolcvan éves néni fogad bennünket magatehetetlen állapotban. Hozzátartozói a helyszínen elmondják: az idős hölgy rendkívül legyengült állapotban van, az elmúlt napokban többször is elesett, zúzódásokkal, kék-zöld foltokkal van tele a teste, fáj a háta és a csípője.

További részletek az Index cikkében.