• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

Szócska Miklós, a mellékhatás-menedzser

Lapszemle Forrás: Népszabadság

Nem először omlik rá az államtitkárra a nemzeti együttműködés rendszere.

Szócska Miklósnak jobb meggyőződése ellenére végre kell hajtania a kötelező nyugdíjazást az egészségügyben. Nem először omlik rá az államtitkárra a nemzeti együttműködés rendszere, közben az ágazat felé folyamatosan magyaráznia kell az általa sem helyeselt döntéseket, alkukat - írja a Népszabadság.

Bár tavaly júniusban még végrehajthatatlannak ítélte Szócska Miklós egészségügyért felelős államtitkár az egészségügyben a kötelező nyugdíjazást, mostanra világossá vált, ha összeszorított fogakkal is, de végre kell hajtania a kormányfő akaratát. Nem képes az ágazat számára fölmentést szerezni, sem a státusokat megvédeni.

Sokan gondolják azt: nem okozott meglepetést, hogy Szócska képtelen bárminemű érdekérvényesítésre a kormányzatban, és számos alkalmat tudnak felidézni, amikor fontos döntések meglepetésként érték. Bár a korábbi kormányok egészségügyi vezetői is szinte kivétel nélkül legendásan rossz érdekérvényesítők voltak, nem hoztak mást annyira látványosan kínos helyzetbe a nyilvánosság előtt, mint az ágazat jelenlegi gazdáját.

Az Orbán-kormány két és fél éve alatt több olyan változás is történt, amit nem az egészségügyért felelős államtitkárság kezdeményezett, Szócska tudta nélkül írták át a területre vonatkozó szabályokat. Noha az államtitkár szakmai programja, a Semmelweis Terv, ha nem is rögtön, a kormány hivatalba lépése után egy évvel zöld utat kapott. Azóta nincs látványosan konkuráló egészségpolitika a kormányzaton belül, de hol ez, hol az durván belegyalogol a területbe.

A Szócska vezette államtitkárság mindeddig katonás fegyelemmel tűrt, a nyilvánosság előtt soha egyetlen jelét nem adta annak, hogy nem ért egyet a háttérben készülő javaslatokkal. Így volt ez akkor is, amikor a közigazgatási tárca a területi államigazgatási szervezetrendszer átalakítása címén a múlt év januárjában felálló kormányhivatalok alá gyűrte az egészségpénztár és a tisztiorvosi szolgálat regionális intézeteit. Pedig a színfalak mögött számtalan érvet vetettek fel az új szisztéma ellen, csakhogy a döntéshozók ezeket nem vették figyelembe.

További példák hosszú-hosszú sora a Népszabadságban.

Legolvasottabb cikkeink