Vitályos Eszter azt ígérte, májustól a nyári időszakra visszaállítják az ügyeletet.
Nem javul az ügyeleti ellátás a Dunakanyarban és az országgyűlési képviselőként érintett kormányszóvivő, Vitályos Eszter ígéretét sem sikerült beváltani, írja a nepszava.hu.
E szerint májustól a nyári időszakra visszaállították volna a tahitótfalui ügyeletet. Ám hiába van már május közepe, nem történt semmi, ha csak az nem számít történésnek, hogy az egykori tahitótfalui orvosi ügyelet udvarát felverte a gaz. Lapunk érdeklődött az Országos Mentőszolgálattól is arról, hogy a tahitótfalui ügyeleti pont visszaállítása hol tart? Ám kérdésünkre több napja nem érkezik válasz.
A hét elején Szentendrén „Mi lesz veled Pest megyei ügyelet?” címmel tartottak fórumot, a rendezvényen Leidinger István Pomáz polgármestere nem vitatta, hogy azokon a településeken, ahol eddig sem volt orvos, az új központosított ügyeleti rendszerrel jobbá válhatott az ellátás. A nagyobb településeken viszont már azt mondták, hogy „Jesszus, baj van!”
A Dunakanyarban pedig nem először, durva államosítás történt, és az itt élőknek most egy rosszabb ellátással kell beérniük – mondta. A pomázi polgármester szerint az orvosi ügyelet megszervezésének városi feladatnak kellene maradnia.
- A szentendrei járásban a korábbi három - a pomázi, a szentendrei és a tahitótfalui - ügyelethez körülbelül 104 ezer ember tartozott, és havonta együtt 1200 esetet láttak el – folytatta Leidinger István. - Amikor áprilisban Takács Péter egészségügyért felelős államtitkár az átszervezés utáni első hónap, február adatait elküldte, a számokkal máris baj volt. Az ő adataik szerint ugyanis a járás egyetlen megmaradt ügyeleti pontját Szentendrén egy hónap alatt mindössze 411-en keresték fel.
„Úgy gondolom – hangsúlyozta Leidinger István -, hogy 600 ember eltűnt a rendszerből. Hogy velük mi lett, az nem derült ki az állami adatokból.”
A szentendrei járásban az új ügyeleti rendszer kezdetétől online kérdőívvel és mobil applikáción is gyűjtik a lakossági panaszokat. Az ellátásra szoruló válaszadók mintegy kétharmadának másfél-két órába telt, mire a Dunakanyarból eljutott a segélyhelyre.
„A gyerekellátással kapcsolatban jellemző panasz, hogy a váci kórház gyermekügyeletéről gyerekestől leküldik az embereket a mentőállomásra, amit igen nehéz megtalálni.”
További részletek a nepszava.hu-n.