• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Tantárgy lesz a relaxálás, a meditáció

Lapszemle Forrás: HEOL

Azt szeretnénk, hogy a gyerekek „golyóállók" legyenek a környezet káros hatásaival szemben.

Földön fekve meditáló vagy éppen mantrázó diákok – nem lesz ritka látvány, ha a Nemzeti Alaptanterv részeként iskolai tananyag lesz a relaxálás, hogy így tanulják meg leküzdeni a gyerekek a stresszt és a depressziót. Azt szeretnénk, hogy a gyerekek „golyóállók" legyenek a környezet káros hatásaival szemben – közölte prof. dr. Bagdy Emőke pszichológus, a Diákrelax program egyik kitalálója. A tervek szerint első osztályban napi tíz percre próbálnák lekötni a legkisebbek figyelmét játékos, mesés módszerekkel. A felső tagozatosoknál már komolyabban vennék a stressztűrést - írja a heol.hu portálja.

A 14-18 évesek megtanulnának meditálni, illetve elsajátítanák a különböző lazító technikákat, heti fél órában – vázolta a részleteket szakember. A programot – ami magába foglalja az autogén tréninget, a mozgásmeditációt, a stresszkezelést, a szimbolikus gondolkodást és a mesemunkát is – a Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület dolgozta ki.

Egy kérdőíves felmérés eredménye szerint hazánk pedagógusainak 74%-a szívesen venne részt a módszer iskolai bevezetésében, és maga is vállalná a relaxáció tanítását. A képzés nemcsak testnevelőknek szól, hanem az összes olyan pedagógus jelentkezhet, aki úgy érzi, ezzel a módszerrel hivatottan tenni tudna a rá bízott gyerekekért és saját egészsége megőrzéséért is.
Az egyesület 12 osztály szintjére dolgozta ki a rendszert, amely bekerül a Nemzeti Alaptantervbe, valamint részben a kerettantervbe – jegyzi meg a portál.