Egy hónapja működik a Távszem, amely a vak és gyengénlátó embereknek segít az önálló életvitelben.
A Távszem szolgáltatás nyilvános tesztidőszakában a nap huszonnégy órájában fordulnak kérdésekkel az operátorokhoz. A Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségének (MVGYOSZ) székházában kialakított helyiségben több turnusban tizenhárman biztosítják az állandó szolgáltatást - mutatta be cikkében a magyarhirlap.hu.
A projekten három éve kezdtek el dolgozni, a cél az volt, hogy könnyebbé tegyék annak a közel százezer embernek az életét, akik a látásban akadályozottak. A KSH adatai szerint ugyanis legutóbb 82 ezren vallották magukat látássérültnek, közülük tízezren teljesen vaknak. A Távszem szolgáltatás nyilvános tesztidőszaka július 16-án egy sajtótájékoztató keretében indult el, a projekt a vak és gyengénlátó emberek mobiltelefonjának kameráját használva segít a felhasználóknak. A vonal túlsó végén ülő operátor a nem látó ember készülékének segítségével nyújthat támogatást a legkülönbözőbb élethelyzetekben. Európában nincs hasonló szolgáltatás.
A pályázat még az év végéig fut, addig javíthatunk a felmerülő esetleges hibákon a pályázati keretből – világít rá Nagyné Berke Mónika, a Távszem szakmai vezetője arra, miért használják a nyilvános tesztidőszak kifejezést, noha a szolgáltatás valójában élesben fut. A költségek harmadát a különböző eszközökre (okostelefonok, laptopok, számítógépek) fordították. A projekt keretében nyolcszáz okostelefont osztottak ki tagegyesületeik javaslatai alapján, a taglétszámok arányában. További részletek a teljes cikkben