A modellezés szerint a legtöbb általános iskolában legalább egy osztálytermi megfertőződésre számítani lehet.
Bristoli modellezés szerint idén ősszel az általános iskolákban gyakrabban várhatók potenciálisan nagyobb kitörések a delta variánsnak köszönhetően, nagyobb közösségi terjedés mellett, írja az InfoStart.
Az új modell az általános iskolai osztálytermekben a tanulók és a tanárok részvételével naponta előforduló szoros kapcsolatok számát elemezte, ezzel alapot nyújt a koronavírus-fertőzés átvitelének és az osztálytermeken belüli fertőzések valószínűsíthető arányának értékeléséhez az új tanévben. A modell figyelembe veszi a delta variáns fertőzési dinamikáját és az iskolai megelőző intézkedésekre vonatkozó, változó iránymutatásokat.
A várható trendekről a következő megállapításokat tette a kutatást vezető Mark Woodhouse, a bristoli földtudományi és matematikai karok munkatársa további szakemberekkel együtt:
jelentős kitörések következhetnek be az ősz folyamán az általános iskolákban,
az iskolák kevesebb mint egy százalékát érinthetik ezek a kitörések, melyek száma jelentősebb lehet, mint 2020-ban volt,
a legtöbb általános iskolában legalább egy osztálytermi megfertőződésre számítani lehet,
az igazán eredményes megelőző intézkedés a tesztelés és a beteg gyermekek otthon tartása, nem pedig karanténbuborékok, azaz a potenciális fertőzöttek nagyobb csoportban történő izolálásának alkalmazása,
a gyorstesztek hatékonysága is nagyobb a megelőzésben, mint a buborékok létrehozása,
a távolságtartás, kézmosás és jobb szellőztetés valóban segítséget jelenthetnek a fertőzések terjedésének terén már általános iskolában is, de a kutatók megjegyzik, ezeknek praktikus határai vannak általános iskolás korú gyermekek esetében.
Mind a fertőzésátadás megakadályozása, mind a gyermekek iskolában tartásának szempontjából hatékonyabb a pozitív esetek izolálása, mint a karanténbuborékok alkalmazása, írja a lap.