• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Több mint sofőr: mentőautót vezetni hatalmas felelősség

Lapszemle 2021.10.18 Forrás: növekedés.hu
Több mint sofőr: mentőautót vezetni hatalmas felelősség

A mentőautók évente összességében nem kevesebb, mint 40 millió kilométert mennek, mintha százszor tennék meg a Föld és Hold közötti távolságot.

Háromezernél is többen vannak, nem szeretik, ha sofőrnek nevezik őket, a bajtársaik viszont nyugodtan szólíthatják őket „gépésznek”. A növekedés.hu az Országos Mentőszolgálat gépkocsivezetőiről készített közelképet.

Segíteni egy beteg vagy bajba jutott emberen, megoldani egy krízist – mentőautó-vezetőként ez nagyobb felelősség, de maradandóbb élmény is, mint máshol egyszerű sofőrként dolgozni – állítja az OMSZ főigazgatója. Csató Gábor közlése szerint azért a fizetések is egyre versenyképesebbek: a tavalyi utolsó és az idei első fél évben átlagosan bruttó 488 ezer forint volt a mentőgépkocsi-vezetők havi átlagkeresete. Az Országos Mentőszolgálat ráadásul biztos munkahely,ahol még a pandémia miatt sem volt leállás, sőt, érkeztek is ide sofőrök még a versenyszférából, például logisztikai cégektől is. Az elvándorlás viszont egyre kevésbé jellemző, mint a főigazgató fogalmaz: „sofőrként eddig is találhatott magának bárki a Mentőszolgálatnál jövedelmezőbb állást, belföldön és külföldön egyaránt. A legtöbb bajtársam viszont kifejezetten az egészségügyben szeret dolgozni, ezért nagyon ritka, hogy egy jobb ajánlat miatt átmennek egy másik ágazatba”.

Az Országos Mentőszolgálat állományában jelenleg csaknem 3200 „gépész” dolgozik, ahogyan egymás között nevezik a gépkocsivezetőket. Mert sokkal többek ők egyszerű sofőröknél, akiknek mindössze az a dolguk, hogy eljuttassák az utasokat A-ból B-be.

Ők az egység teljes jogú tagjai, a beteg- és sérültellátás aktív részesei, akik közül mind többen bevethetők akár mentőápolóként is– magyarázza a főigazgató. Hozzáteszi, az OMSZ HR-stratégiájának fontos eleme is, hogy mind több legyen az úgynevezett mentőtechnikus, vagyis az olyan szakember, aki egyaránt rendelkezik mentőgépkocsi-vezetői és mentőápolói képesítéssel, hiszen ez még nagyobb biztonságot garantál az ellátás során. Továbbiak a cikkben