• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

További hárommillió légzsák lehet életveszélyes

Lapszemle Forrás: totalcar.hu

Az eddigi adatok szerint világszerte már közel kétszázan sérültek meg, húszan pedig életüket vesztették a meghibásodás miatt.

Közel három éve robbant ki, és azóta is tart a Takata-légzsákbotrány. Időről időre megjelenik egy-egy újabb hír arról, hogy hibás légzsák okozott sérülést, vagy épp arról, hogy újabb modelleket hív vissza valamelyik autógyártó, hogy megelőzze a bajt. Most éppen további 3,3 millió autó érintettségét jelentették be – olvasható a totalcar.hu portálján.

Ebben a körben 2009-es, 2010-es és 2013-as évjáratú modellekről van szó, számos gyártó különböző típusai érintettek. Az Audi, a BMW, a Fiat-Chrysler, a Ford, a General Motors, a Jaguar-Land Rover, a Mazda, a Mercedes-Benz, a Mitsubishi, a Nissan, a Subaru, a Tesla és a Toyota autói egyaránt veszélyeztetettek. Hogy pontosan mely modellek, arról a hónap második felére készülhet el a részletes lista.

A hibák kiváltó okaként egyébként a légzsákokban használt ammónium-nitrát alapú gázfejlesztő vegyületet lehet említeni. Ennek robbanási karakterisztikái idővel változnak, így szétfeszítheti a patront. Ezzel sérüléseket okozhat. Az eddigi adatok szerint világszerte már közel kétszázan sérültek meg, húszan pedig életüket vesztették a meghibásodás miatt.