Mi vezethetett oda, hogy a 112-es segélyhívó központ operátora munka közben öngyilkosságot kísérel meg?
Nemrég a szombathelyi hívásfogadó központ éjszakai műszakjában egy fiatal lány majdnem véget vetett életének, pusztán kollégái lélekjelenlétén múlt, hogy elkerülték a tragédiát. Az vitathatatlan dolog, hogy a 112-es segélyhívói munka rettentő felelősséget és odafigyelést igényel. Emberéletek múlhatnak azon, hogy a segélyhívásokat fogadók hogyan dolgoznak és mennyire alkalmasak a vészhelyzetben lévő emberek segítésére – írja a nyugat.hu portálja.
A portál információi szerint azonban komoly problémák húzódnak meg az ügy mögött: nagyon kevesen dolgoznak a szombathelyi központban, gyengén vannak megfizetve, nem teszik vonzóvá ezt a hivatást, a hívásfogadók pedig komoly stressznek vannak kitéve, akik erre nincsenek rendesen felkészítve, a mentális karbantartásuk sem megoldott.
Egy, a témában jártas informátor a lapnak elmondta, hogy nem túl népszerű ez a munka, szerinte csak olyanok választják ezt, akiknek nincsen más lehetőségük. A munkához ugyan meg kell felelni egy alkalmasságin, de gyakorlatilag akinek van érettségije, az már dolgozhat hívásfogadóként. Akit viszont felvettek, vállalnia kell, hogy folyamatos műszakban nem túl magas fizetésért, de állandó terhelés alatt dolgozzon annak tudatában, hogy emberéletek múlhatnak egy-egy döntésén.
Természetes, hogy ilyen esetben az állandó nyomás megterheli az embert, lelkileg főleg. Éppen ezért korábban pszichológushoz is fordulhattak a dolgozók, a munkahelyükön. A portál úgy értesült: rendszeresek voltak a szervezett beszélgetések a pszichológussal, de aki úgy érezte, szüksége van rá, ezen felül is igénybe vehette a szakember segítségét. Ez viszont megszűnt, ugyanis decemberben szülési szabadságra ment, azóta pedig állítólag nem találtak senkit, aki pótolná. A fentiek ismeretében sajnos az sem meglepő, ha olyan személyt is alkalmaznak, akit nem feltétlen kellene - írta a lap.