Visszakapják-e az előleget, és számíthatnak-e így az állami támogatásra?
A Magyar Kereskedelmi és Engedélyezési Hivatal utólagos vizsgálata csalásra lehetőséget adó biztonsági hibát talált két pénztárgép típusnál. Sokan rendelték meg ezeket a típusokat. Mit kell most tenniük? - teszi fel a kérdést a privatbankar.hu.
Az adóhatóság folyamatosan ellenőrzi az engedélyezett és a forgalomba hozott pénztárgépeket, mely nyomán akár az engedélyezést, akár az eladást, üzembe helyezést követően is hibák derülhetnek ki. A NAV már hackerlabort is szervez az ellenőrzésekre. A jelenlegi visszavonás mintegy 80 ezer megrendelést, a kiskasszás piac hozzávetőleg 40 százalékát érinti.
A hivatal döntése előreláthatóan 15 nap múlva emelkedik jogerőre - közölte a Privátbankárral az Országos Kereskedelmi Szövetség. A jelenlegi pénztárgép szabályok szerint az üzemeltetőknek jogerős, minden tekintetben érvényes hatósági engedéllyel kell rendelkezniük, így két hét múlva ennek a feltételnek már feltehetően nem felelnek majd meg.
A visszavont engedélyű pénztárgép megrendeléseket célszerű mielőbb visszavonni, két hét múlva ez kötelező is lesz.
A jelenleg hatályos előírások szerint online pénztárgép rendelést kizárólag a NAV honlapján keresztül lehet leadni, amit az adóhatóság továbbít a forgalmazónak. Ezt követően köthető meg a szállítási szerződés.
A pénztárgépenkénti 50 ezer forint támogatás lehetősége ugyanis az engedélyek visszavonása miatt a jogosultak számára nem vész el. A támogatás igénybevételének feltétele ugyanakkor a január 31-i, illetve 2013. szeptember 30-ig leadott megrendelés esetén, február 28-i üzembe helyezés.