• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Változnak a tápszerek reklámozásának szabályai

Lapszemle 2019.02.19 Forrás: médiapiac.com
Változnak a tápszerek reklámozásának szabályai

Február 22-től a speciális gyógyászati célra szánt tápszerek reklámja nem tartalmazhat egészségre gyakorolt állítást.

A speciális gyógyászati célra szánt tápszerekre vonatkozó 609/2013/EU (valamint 2016/128 EU) szabályozás jelentősen átalakítja e termékkör reklámozását február 22-étől - hívja fel a figyelmet az Önszabályozó Reklám Testület nyomán a mediapiac.com.

Bár maga a szabály nem új, a közelgő határidő miatt mindenképpen fel kell hívni a figyelmet a február 22-től hatályba lépő változásokra – figyelmeztet Fazekas Ildikó ÖRT főtitkár.

Az ÖRT kiemeli, a speciális gyógyászati célra szánt élelmiszerek (tápszerek) gyógyító, megelőző hatást nem tulajdoníthatnak a terméknek. Akkor megnevezhető a betegség, amire készült a termék? Önmagában nem, hiszen az már összekapcsolja a terméket a betegséggel, vagyis a gyógyítással vagy megelőzéssel. A jogszabály szerint „Az azon betegségek, rendellenességek vagy egészségi állapotok étrendi ellátására történő utalás, amelyre az élelmiszer szolgál, nem tekintendő úgy, mintha az e terméknek emberi betegségek megelőzésére, kezelésére vagy gyógyítására vonatkozó tulajdonságokat tulajdonítana.”

Az ÖRT üdvözli a MÉKISZ (Magyar Étrend-kiegészítők Szövetsége) aktív munkáját a hatóságokkal történt egyeztetésben, amely a reklámon túl a forgalmazás kérdésire is kiterjed.