• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Vesszőfutás marad a mozgássérültek közlekedése

Lapszemle Forrás: abcug.hu

Hiába a sok akadálymentesített megálló és alacsonypadlós jármű, még mindig rémálom a mozgássérülteknek a tömegközlekedés.

Hiába a sok akadálymentesített megálló és alacsonypadlós jármű, még mindig rémálom a mozgássérülteknek eljutnia A-ból B-be tömegközlekedéssel - derült ki az Abcúg.hu riportjából.

Napjainkban a fővárosi autóbuszok több mint fele korszerű alacsonypadlós. Ennek köszönhetően a vonalak 97 százaléka részlegesen vagy teljesen akadálymentes – áll a BKK honlapján. Az egyre több alacsonypadlós járat, a megújult peronok és a teljesen akadálymentes 4-es metró megkönnyítik a mozgássérült emberek dolgát. “Szuper dolog, hogy itt már gondoltak ránk" – mondta Ungvári Györgyi az új metróvonalról, majd hozzátette azt is, hogy a 4-es, 6-os villamos is remekül használható kerekesszékkel.
Itt azonban ki is fogyott a dicséretből. A budai fonódó villamosvonalon ugyan közlekednek alacsonypadlós járművek, éppcsak nem mindegyik megállóból lehet felszállni rájuk. “A Margit kórházi például hasznavehetetlen" – mondta. Egyszerűen nem elég magas a villamoshoz, így nem tud átgördülni a peronról a járműre.

Az alkalmatlan peronok és vonatok még az egyszerűbb probléma, sok kerekesszékest ugyanis egyszerűen nem engednek fel a sofőrök a járművekre. A mopedeseket pedig idén év elején véglegesen ki is tiltották a buszokról: ők egészen egyszerűen fel sem szállhatnak, még az alacsonypadlós járatokra sem. A teljes cikk