A magán egészségügyi szolgáltatók elsősorban az új páciensek megszerzését tekintik elsődleges feladatuknak.
A megkérdezett magánorvosok 90 százaléka a magán egészségügyi szektor fejlődéséről és kiélezett piaci versengésről számolt be, amelyben egyre nagyobb szerepe van az online jelenlétnek, illetve a marketingmunkának – derül ki a Praxis Akadémia legfrissebb kutatásából. A legtöbb információt az internetről szerezzük betegségekről és szakorvosokról, és weblapok, illetve ajánlások alapján döntjük el, végül kit keresünk fel egészségügyi panaszainkkal - olvasható a 24.hu-n.
200 privát egészségügyi vállalkozás véleményét összegezték, hogyan vélekednek praxisukról és a hazai magán szektorról.
A megkérdezettek többsége legalább 10 éve visz magánpraxist és itt átlagosan havonta maximum 50 pácienst lát el. 90 százalékuk szerint az elmúlt egy évben tovább nőtt a magánellátás szerepe, így elsősorban az új páciensek megszerzését tekintik elsődleges feladatnak (43%), a fejlődést továbbá a műszer- és eszközállomány fejlesztésében (34%), illetve a rendelő bővítésében (30%) látják.
A verseny kiéleződését mutatja, hogy miközben egyre több a beteg, a megkérdezettek 13 százaléka arról számolt be, csökkent a hozzájuk forduló páciensek száma (65% növekedett, 21% nem változott). Mindezt indokolja a magánpraxisok növekvő száma.
További részletek a weboldalon.