• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

A fogyasztóvédők fokozottan figyelnek a hőség idején

Regionális hírek Forrás: Hajdú Online

A kánikulára való tekintettel a fogyasztói egészségvédelem is fontos szemponttá válik.

A főszezon és a rekkenő hőség beköszöntével virágkorukat élik a strandok, wellness hotelek és szórakozóhelyek, a feltöltődni vágyók mellett azonban a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság kitüntetett figyelmét sem kerülhetik el ezek az intézmények. “Az idegenforgalmi vizsgálatok keretében augusztus 24-ig legkevesebb hetvenkét esetben vizsgáljuk a kereskedelmi és szolgáltatási tevékenységekkel kapcsolatban felvetődő fogyasztóvédelmi problémákat, különös tekintettel a fürdővendégek által közkedvelt vízpartokra, strandokra, zenés-táncos szórakozóhelyekre, fesztiválokra és vendéglátó egységekre." – közölte dr. Barcsa Lajos, a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének vezetője a haon.hu szerkesztőségével.

“Az elmúlt időszakban tizenkilenc alkalommal végeztünk ellenőrzést, ebből három esetben találtunk hiányosságokat, amelyek jegyzőkönyvbe kerültek. Ezek közé tartozik a szűkmérésből eredő többletszámolás, az ár feltüntetésének kifogásolhatósága, illetve a csomagolóanyag belemérése az áru tömegébe"- nyilatkozta a felügyelőség-vezető.

A fentiek mellett további előírásokra is nagy hangsúlyt kell fektetni a vendéglátó egységeknek. A főszezonban érdemes alaposabban odafigyelni olyan alapvető kötelezettségekre, mint a nyugta- és számlaadás, a nyitvatartási idő feltüntetése és a vásárlók esetleges panaszainak előírásszerű kezelése. Abban az esetben, ha a végösszeg magában foglalja a felszolgálás díját, erről kötelező tájékoztatni a vásárlót.


A felügyelőség ebben az időszakban a szokásosnál is alaposabban vizsgálja a vásárlók megkárosítására irányuló tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának betartását, illetve fokozott figyelmet fordít a fiatalkorúak alkohollal és dohányáruval való kiszolgálásának ellenőrzésére. Nem bújhatnak ki a fogyasztóvédelmi előírások betartása alól a személytaxi szolgáltatások sem.


A kánikulára való tekintettel a fogyasztói egészségvédelem is fontos szemponttá válik. A főszezonban esedékes ellenőrzések a naptejek, napozókrémek forgalmazására és címkézésére is kiterjednek. Laboratóriumi körülmények között vizsgálják a termékek összetevőit, illetve azt, hogy fényvédő tulajdonságuk megfelel-e a terméken feltüntetett értéknek.