• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Dude és Dudek a Korányi fiataloknak szóló kampányfilmjében

Regionális hírek 2021.08.10 Forrás: Weborvos
 Dude és Dudek a Korányi fiataloknak szóló kampányfilmjében

A MOME alkotóinak rövidfilmjével erősíti dohányzásellenes kampányát az Országos Korányi Pulmonológiai Intézet.

Az Országos Korányi Pulmonológiai Intézet és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem idén tavasszal kötött, az egészségtudatosságra és a prevencióra fókuszáló stratégiai megállapodásának keretében született alkotás célja, hogy megmutassa, egészséges tüdővel mennyivel jobb és könnyebb minden - adta hírül az egészségügyi intézmény.

A fiatalabb korosztályt célzó rövidfilm az extrém sportok veszélyességét és a dohányzást állítja párhuzamba. Az online és közösségi felületeken látható spotban megismerjük a két szereplőt; a minden extrém sportot kipróbáló és egészséges tüdővel élő Dude-ot, és a fürdőköpenyes Dudeket, akik hétköznapjaik során más-más szenvedélyüknek hódolnak. A dohányzás jelenlétét és káros hatásait képletesen megmutató spotot egyetlen helyszínen forgatták, ami azt is szimbolizálja, mennyire közel, akár velünk egy térben is élnek dohányos barátaink, családtagjaink.

Az „Élj tiszta tüdővel!” kampány célja, hogy a már csak megszokásból dohányzó embereket ráébressze, mekkora szabadságot hozhat számukra a dohányzás elhagyása és motiválja őket a leszokásra. A digitális és közterületi kampány főként a városi, egészségtudatos, aktív életet élő, dohányzó fiatalok és felnőtteket célozza meg, akik annak ellenére, hogy fontos számukra a testi és lelki egészség, mégsem tudják vagy akarják feladni káros szenvedélyüket - mindezt olyan élethelyzetek bemutatásával teszi, amelyekkel a dohányzók maguk is könnyen azonosulnak.

A kezdeményezéssel, valamint a leszokással kapcsolatos további információ: www.eljtisztatudovel.hu