• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Élettudományi virtuális oktatási rendszert fejlesztenek

Regionális hírek 2021.11.09 Forrás: MTI
Élettudományi virtuális oktatási rendszert fejlesztenek

Az élethű szimulációs fázis a beteggel való tényleges találkozáskor már készségszintű, alkalmazható tudást biztosít.

Elsősorban az ápolóképzést segítő háromdimenziós, interaktív, szimuláción alapuló VR- és e-learning platformot fejleszt a Mozaik Kiadó Kft. a Szegedi Tudományegyetem Egészségtudományi és Szociális Képzési Karával együttműködve - tájékoztatta a szegedi vállalkozás az MTI-t.

A közlemény szerint a 630 millió forint összköltségű, 2024 őszéig tartó projekt során a legkorszerűbb IT-megoldások segítségével hoznak létre hiánypótló, tömegesen elérhető, speciális szimulációs és tanulási környezetet ápolójelöltek és ápolók számára. Ennek megvalósításához a cég az Innovációs és Technológiai Minisztérium piacorientált kutatás-fejlesztési és innovációs projektek támogatására kiírt pályázatán 418 millió forintot nyert el.

A projekt legfőbb hozzáadott értéke az, hogy az elméleti tananyag elsajátítása és az embereknek nyújtott közvetlen segítség között hoz létre élethű szimulációs fázist és e-learning rendszert, amely a beteggel való tényleges találkozáskor már készségszintű, alkalmazható tudást biztosít.

A fejlesztés célja, hogy virtuális környezetben szimulálja azokat a körülményeket és eseményeket, amelyeket a tanulóknak tudniuk kell kezelni, megoldani, átlátni, ahogyan azt majd a mindennapi munkájuk során is tenniük kell. Az elméleti tudás és gyakorlati képességek speciális összekapcsolásával a globális ápolóképzés új korszakát nyitja meg.

Az e-learning rendszer elemei olyan korszerű digitális tananyagok, 3D-animációk, videók és élethű VR-szimulációs gyakorlati tér, amelyek az anatómia, az élettan, a fizioterápia, az ápolástan, a preventív egészségügyi gondozás tudományterületeinek tananyagát dolgozzák fel. A magas szakmai színvonalú elméleti és gyakorlati anyagok koherens, komplex, felhasználóbarát digitális platformmá állnak össze.