• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Ezer fogyatékos személy pályázhat támogatásra

Lapszemle 2019.04.02 Forrás: vg.hu
Ezer fogyatékos személy pályázhat támogatásra

A rendszer hibája, hogy csak Suzukikat lehet újonnan támogatással vásárolni, amelyek nem felelnek meg a mozgássérülteknek.

Az idén 841 millió forint jut a fogyatékos emberek személygépkocsi-vásárlási és -átalakítási támogatására – közölte a Világgazdasággal az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi), a támogatás összegét 2018-hoz képest 64 millió forinttal emelték. A gépjárműszerzési támogatás keretében tavaly 330 jogosult vásárolt Suzukit, az erre fordított támogatási összeg 330 millió forint volt. A fennmaradó 440 millió forint támogatásból a jogosultak használt gépjárművet, gépi meghajtású kerekesszéket és gépi meghajtású mopedet vásároltak – részletezte a tárca - írja a vg.hu.

A rendszer legnagyobb hibája, hogy csak Suzukikat lehet újonnan támogatással vásárolni, amelyek a méreteik, átalakíthatósági korlátaik miatt nem felelnek meg a segédeszközt, kerekesszéket használó mozgássérült embereknek – véli a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége (MEOSZ). Egy olyan támogatási rendszerre van szükség, amelyben minden jogosult szabadon választhat magának új autót, olyat, amely az igényeinek, szükségleteinek megfelel. Az átalakítási támogatás 90 ezer forintos összege ugyancsak korrekcióra szorul, mert a legegyszerűbb adaptáció költsége is rég meghaladja azt. A MEOSZ példaként említi, hogy egy emelő beépítése az egymillió forintot is elérheti.

Nehéz meghatározni egy autóáta­lakítás átlagos összegét, de csak egy bal oldali gázpedál kialakítása 40-60 ezer forintba kerül, egy mozgáskorlátozott személy autójának átszerelési összköltsége szinte minden esetben meghaladja a 90 ezer forintot – mondta Nagy László autószerelő, aki Budapesten havonta három gépkocsit alakít át a mozgásukban korlátozott emberek számára. Az Emmi közlése szerint 2019-ben valamivel több, mint ezer fogyatékkal élő ember vehet részt az autótámogatási programokban.

A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható