A korábban bérelt, osztrák tulajdonú mentőhelikopterek helyett kilenc magyar tulajdonú EC 135 P2+ típusú légi jármű állt szolgálatba.
Számos műszaki és technikai előnye van, valamint a mentőcsapatok számára is komfortosabb körülményeket biztosít az a két új légimentőbázis, amelyet Szekszárdon és Miskolcon adtak át - mondta a Magyar Légimentő Nonprofit Kft. orvos igazgatója a Magyar Nemzetnek. Gebei Róbert elmondta azt is, hamarosan Marcaliban is új légimentőbázist avatnak fel, ahová a sármelléki csapat települ át, és egy éven belül Debrecenben is fejlett, a mai kor követelményeit teljes mértékben kielégítő létesítmény épülhet fel.
A marcali bázis műszaki átadása már megtörtént, jelenleg már csak a hatósági engedélyeztetés zajlik – tette hozzá. Tájékoztatása szerint a debreceni bázis kivitelezése még nem kezdődött meg, az viszont már biztos, hogy az új helyszín a debreceni repülőtér területén kívül fog megépülni. Jelenleg a terület megvásárlása, kisajátítása van folyamatban, de bíznak benne, hogy egy éven belül ezt a bázist is sikerül átadni.
A szakember kiemelte: a légimentőbázisok megépítésének számos műszaki és technikai előnye van, valamint a mentőcsapat számára is kényelmesebb, komfortosabb munkakörülményeket biztosít.
Az új bázisokon minden személyzeti tagnak saját szobája és fürdőszobája van, így a riasztások közötti időben is méltó körülmények között tudnak pihenni. A személyzeti tartózkodót gyakorlatilag egy ajtó választja el a fűtött hangártól, így a riasztást követően a felszállás is maximum három percen belül megtörténik, akár télen is. Ehhez képest a korábbi miskolci bázison például a helikopter nagyjából egy száz méterre lévő fűtetlen hangárban állt, ami a mihamarabbi bevetés folyamatát is lassította – magyarázta Gebei Róbert. A repülőgépflotta fejlesztéséről a teljes cikkben olvashat.