Az ügyfélközpontnál az idősek főleg az igénybe vehető szolgáltatásokról érdeklődnek, de lelki segítséget is kérnek.
Példátlan összefogás jellemzi a koronavírus-járvány elleni küzdelmet Debrecenben: élelmiszert, digitális eszközöket, védőfelszereléseket és saját munkájukat is folyamatosan ajánlják fel azok, akik szeretnének segíteni - közölte a városháza sajtószolgálata kedden.
Közleményük szerint a koronavírus-járvány miatt nehéz helyzetbe jutottak támogatását több mint egy hónappal ezelőtt indította el a város önkormányzata, a kezdeményezéshez szinte azonnal csatlakoztak a Debreceni Karitatív Testület tagszervezetei, de számos cég, civil szervezet és magánszemély is a jó ügy mellé állt.
Papp László polgármester kedden helyi cégek és az önkormányzat felajánlásából televíziókat és mobiltelefonokat adott át a Pallagi úti idősotthonban élők mindennapjainak, kommunikációjának segítésére. Széles Diána alpolgármester a Nagysándor-telepi közösségi házban élelmiszercsomagok kiosztásában segített.
Debrecen polgármestere a napokban 45 ezer tájékoztató levelet küldött el a város 65 évesnél idősebb lakóinak, részletesen tájékoztatva őket arról, hogy a veszélyhelyzet idején milyen típusú segítségért fordulhatnak az önkormányzathoz. A tájékoztatás nyomán a polgármesteri hivatal telefonos ügyfélközpontjához napi átlagban 300 hívás érkezik. Az idősek főleg az igénybe vehető szolgáltatásokról érdeklődnek, de vannak, akik - egy külön e célra indított másik, a Debreceni Egyetem és a Debreceni Alapellátási és Egészségfejlesztési Intézet közreműködésével, önkéntesek által működtetett telefonos szolgálaton keresztül - lelki segítséget kérnek - közölte a városháza.