Új szakok és szakirányok elindításának megalapozásához is lehetőséget teremtett a debreceni program.
Hatvankilenc új tananyagot dolgozott ki és tette még gyakorlatiasabbá az élettudományi-klinikai felsőoktatást a Debreceni Egyetem öt kara 888 millió forintos európai uniós támogatással - közölte az intézmény.
„Az élettudományi-klinikai felsőoktatás gyakorlatorientált és hallgatóbarát korszerűsítése a vidéki képzőhelyek nemzetközi versenyképességének erősítésére" című pályázatban a Debreceni Egyetem a Szegedi Tudományegyetemmel és a Szegedi Biológiai Kutatóközponttal működött közre a Pécsi Tudományegyetem által vezetett konzorciumban.
Az Általános Orvostudományi, Egészségügyi, Fogorvostudományi, Gyógyszerésztudományi és Népegészségügyi Kar részvételével 69 új egészségügyi és oktatási tan- illetve segédanyagot alkottak meg, nyolc nemzetközi partnerrel alakítottak ki együttműködést, és több mint 450 oktató vett részt szakirányú továbbképzésen. Olyan új szakok és szakirányok elindításának megalapozásához is lehetőséget teremtett a program, mint a dietetikus, a patológiai laboratóriumi analitikus szakirány, az odontotechnológus alapszak, valamint a gerontológiai mesterszak.
A projekt kiemelt célja volt a felsőoktatáshoz kapcsolódó egészségipar fejlesztése, az orvosképzés nemzetközi piaci pozíciójának erősítése és az idegen nyelvű orvosképzés szakmai színvonalának növelése. Mindemellett szervezetfejlesztést hajtottak végre, modernizálták a képzéseket, és karrierirodákat is létrehoztak az érintett intézményekben. Valamennyi karon korszerűsítették a hallgatói adminisztrációs ügykezelő informatikai hálózatot, továbbá az élettudományi-klinikai felsőoktatáshoz kapcsolódó informatikai és az alumni rendszereket.
A projekt 18 hónapja alatt a Debreceni Egyetem együttműködések kialakítására törekedett a munkaerő-piaci szereplőkkel és a gyakorlati képzőhelyekkel annak érdekében, hogy az egyetem képzési kínálata minél jobban illeszkedjen a valós igényekhez, és javuljanak a friss diplomások elhelyezkedési esélyei. A projekt eredményeként mindezek érdekében a három egyetem közös módszertant hozott létre.