• nátha
    • Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

      Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

      Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

Közigazgatási eljárás a szegedi betegszállítási ügyben

Regionális hírek Forrás: MTI

A szegedi betegszállító cégek leállása miatt közigazgatási eljárást indított az OTH.

Keddi számában a Délmagyarország írt arról, hogy csak két betegszállító cég marad Szegeden, mivel a márciusban bedőlt vállalkozás után májusban leáll egy másik is, a Medico-Trans, és egy további társaság is jelezte, üzemanyagár-kompenzáció híján a nyáron befejezi munkáját. Az okokról Zs. Tóth Endre cégvezető nem akart nyilatkozni. Az újság úgy tudja, a Maros Spedhez hasonlóan anyagi megfontolásból döntöttek az Országos Egészségbiztosítási Pénztár által finanszírozott betegszállítás befejezéséről.

Tanács Róbert, az Országos Betegszállító Szolgálat Csongrád megyei irányító szervezetének vezetője a lapnak azt mondta: nyártól komoly problémákra lehet számítani. Szegeden mindössze két betegszállító cég marad - ezeknek együtt összesen két tartalékautójuk van. A szakember szerint ezt a helyzetet adminisztratív módon már nem lehet megoldani, a Medico-Trans betegeit már biztosan nem vehetik át, és a megyei ellátás hónapokon belül összeomolhat.

Az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat (ÁNTSZ) kedden az MTI megkeresésére azt írta: az érintett települések betegszállításával kapcsolatosan az Országos Tisztifőorvosi Hivatal közigazgatási eljárást indított. Erről viszont - mint folyamatban lévő ügyről - csak az eljárás lezárulta után adnak tájékoztatást. Azt viszont kiemelték: "az érintett területen a betegszállítás folyamatos és zökkenőmentes".

A Délmagyarország február végén írt arról, hogy az egyik szegedi betegszállító cég, a Maros Sped Kft. március elsejétől nem szállít több beteget az Országos Egészségbiztosítási Pénztár finanszírozásával. A Magyar Betegszállítók Országos Egyesülete erre reagálva azt közölte, hogy Csongrád megyében a többi helyi betegszállító cég tartalékautóinak üzembeállításával oldják meg a betegek fuvarozását, miután az egyik szegedi betegszállító cég jelezte, hogy márciustól nem vállal több munkát.

Március elején a tiszti főorvosi hivatal és az Országos Egészségbiztosítási Pénztár közös közleményben azt közölte: nincs veszélyben a betegszállítás Csongrád megyében. Ugyanis, mint írták, az Országos Tisztifőorvosi Hivatal átmenetileg más szolgáltatók tartalék autóit jelölte ki a feladat elvégzésére - emlékeztet az első csődre az MTI.