• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Mintha replőtér lenne a helikopter leszálló

Regionális hírek Forrás: Kossuth - 180 Perc

Fűtött, kivilágított, ultramodern a győri kórház tetején lévő helikopter-leszálló, de...

Bár a kórházfejlesztési projekt keretében megépült a helikopter-leszállópálya, néhány hónapja át is adták, használni azonban mégsem lehet, mondta a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában Tamás László János, a győri Petz Aladár Megyei Oktatókórház főigazgató főorvosa. Hozzátette, az engedélyezési eljárásra még hónapokat kell várniuk.

A sürgősségi betegellátó osztály kialakítása mellett a győri kórházfejlesztés 11 milliárd forintos uniós projektjének egyik legfontosabb állomása volt az intézmény tetején, a mintegy 70 millió forintból elkészült pálya, amelyet tavaly év végén adtak át. A tervezés és a kivitelezés közben azonban megváltoztak a leszállópályákra vonatkozó előírások. Az építménynek ma már olyan engedélyezési eljáráson kell átesnie, mintha egy új repülőtér lenne. Ráadásul a megváltoztatott előírásoknak tűzvédelemi, légiforgalmi és minden egyéb szempontból megfelel a leszállópálya, ugyanis a kivitelezés közben további 30-40 millió forintot költött arra a kórház, hogy az új feltételek szerint készüljön el – csak az eljárás lassú, tette hozzá Tamás László János.

A helikopteres mentés az engedély megérkezéséig sem állhat le, a pilóták addig a régi, a kórháztól kicsit távolabbi, füves területen kialakított, minden komfortot nélküli leszállópályát használhatják.

Temesvári Péter, az Országos Légimentő Nonprofit Kft. igazgatója a műsorban elmondta a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hatósága nincs könnyű helyzetben, ugyanis új jogszabály lépett életbe, amely életszerűtlen feltételeket teremtett azzal, hogy ötöd-osztályú reptérré minősítette a helikopter-leszállóhelyeket, s így az engedélyezési eljárás rendkívül összetett és hosszadalmas.
Temesvári Péter a légimentés működését szabályozó új kormányhatározatról elmondta, az a pénzhiányra nem jelent megoldást, de átláthatóbb és kiszámíthatóbb lesz a finanszírozás. Az Országos Légimentő eddig az Országos Mentőszolgálaton keresztül kapta az állami támogatást, mostantól pedig közvetlenül a Nemzeti Erőforrás Minisztériummal és az Országos Egészségbiztosítási Pénztárral szerződnek.

A légimentés működése biztosított – tette hozzá az igazgató –, s új gépbeszerzést, valamint uniós pályázatokból a hét légimentőbázis közül négy megújítását is tervezik.