• nátha
    • Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

      Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

      Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

Nagyjából rendben találták az óbudai rendelőt

Regionális hírek Forrás: Állami Számvevőszék

Véget ért a Szent Margit Rendelőintézet ellenőrzése, hét javaslat született.

Budapest Főváros III. Kerület, Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat az Óbuda-Békásmegyer Egészségügyi Szolgáltató Közhasznú Társaságot az ellenőrzött időszakot megelőzően hozta létre, elnevezése 2009. április 1-jétől változott Szent Margit Rendelőintézet Nonprofit Kft-re. A társaság fő tevékenysége a III. kerületben élő lakosság szakorvosi járóbeteg-ellátása.

Az önkormányzat az egészségügyi alapellátás közfeladatának megszervezéséről a jogszabályi előírásoknak megfelelően döntött, annak ellátásáról a kizárólagos tulajdonában lévő Szent Margit NKft. útján gondoskodott. Az egészségügyi közszolgáltatási feladatok ellátására kötött közhasznúsági szerződésben meghatározták az ellátandó feladatokat, és a feladatellátás tárgyi, pénzügyi feltételeit. Az önkormányzat a társaság alapító okiratában meghatározta a tulajdonosi joggyakorlás szabályait, amit betartottak. Az anyagi ösztönzési rendszer szabályait a tulajdonosi joggyakorló az érdekeltségi szabályzat megalkotásával kialakította - állapította meg az Állami Számvevőszék az ellenőrzéskor.

A társaság ügyvezetője a tulajdonosi joggyakorló által előírt beszámolási, adatszolgáltatási kötelezettséget nem teljesítette teljes körűen. A számviteli beszámolókról a felügyelőbizottság írásbeli véleményt, a könyvvizsgáló jelentést készített. A mérleg szerinti eredmény 2011-ben pozitív, 2012-2014 között negatív volt. Az önkormányzat a társaság feladatellátásához az ellenőrzött időszakban működési célú és fejlesztési célú támogatás nyújtásával járult hozzá.

A Szent Margit NKft. a számviteli törvényben előírt gazdálkodási szabályzatok közül az önköltségszámítás rendjére vonatkozó szabályzatot nem készített, a leltározási és leltárkészítési szabályzat tartalma nem volt összhangban a törvényi előírásokkal, a számlarend előírásai hiányosak voltak. A számviteli beszámolókat az előírt határidőben letétbe helyezték, azonban 2011-ben a jogszabályi előírások ellenére nem a képviselő-testület által elfogadott beszámolót helyezték letétbe.

A társaság vagyonával felelősen gazdálkodott, kötelezettségállománya a közfeladat ellátását nem veszélyeztette. A jogszabályokban előírt kötelezettségének eleget téve gazdálkodási adatait a honlapján közzétette. Az egészségügyi alapellátás értékesítésének nettó árbevételét a jogszabályok és belső szabályok előírásai szerint számolták el. Az anyagjellegű ráfordítások elszámolása azonban nem volt megfelelő, mivel egyes ráfordításokat nem a megfelelő egészségügyi alapellátásra számoltak el. A társaság részére az egészségügyi alapellátás ellenértékét az Országos Egészségbiztosítási Pénztár finanszírozási szerződés alapján térítette meg. A társaságnak a közfeladat ellátásához kapcsolódó árképzési kötelezettsége nem volt.

Az ellenőrzött időszakban nem történt engedélyköteles adósságot keletkeztető kötelezettségvállalás. A kormányzati szektor hiányára befolyást gyakorló egyéb-, pénzügyi-, rendkívüli ráfordítások és bevételek elszámolása az előforduló hiányosságok miatt nem volt megfelelő. Osztalékfizetésre a belső szabályozásnak megfelelően nem került sor.

Az ÁSZ a társaság ügyvezetőjének hét javaslatot fogalmazott meg, amelyekre 30 napon belül intézkedési tervet kell készítenie - foglalta össze az ellenőrzési ntapasztalatokat az ÁSZ közleménye.