• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Az EU lesz a bőre őre

Egészségmagazin Forrás: Népszabadság

Az Európai Bizottság az egész unióban átalakítja a naptejek címkézését.

Brüsszel tájékoztató kampányt is indít, hogy néhány tévhitet eloszlasson. 2007. nyarától érvényes EU-játékszabály szerint nem elég a fényvédő faktorok feltüntetése, egységes és közérthető kifejezéseket kell ráírni a termékekre. A választást hivatott megkönnyíteni az „alacsony védelem" (6-os és 10-es faktor), a „közepes védelem" (15-ös, 20-as és 25-ös faktor), az „erős védelem" (30-35 és 50-es faktor), valamint a „rendkívül erős védelem" (50+ faktor). Tévhit, hogy az ötvenesnél magasabb faktor gyakorlatilag nem óv jobban a leégéstől.

Az újfajta címkéket ezen a nyáron még alig lehet látni, a gyártók többsége előre elkészítette az idén boltba kerülő termékek csomagolását, jövőre már minden nagyobb cég EU-konform címkéket ígér, amelyeken további újdonságokat is érdemes keresni. Bevezetik az új UVA-logót, amely az európai kozmetikai iparban szabványosított tesztelési módszeren alapul. A brüsszeli bizottság Európa-szerte információs kampányt indít a sajtóban, reklámokban, plakátokon és utazási irodákban, miszerint nem elég a megfelelő napozószert kiválasztani, napozni is tudni kell.