• nátha
    • Vazomotoros nátha – lehet, hogy ettől szenved hetek óta?

      Vazomotoros nátha – lehet, hogy ettől szenved hetek óta?

    • Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

      Ha a koronavírus nem lenne elég: épp mindenki náthás

    • Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

      Matematikai modellezés szerint náthává szelídülhet a koronavírus

  • melanóma
    • Bőrrák megelőzés – praktikus tanácsok

      Bőrrák megelőzés – praktikus tanácsok

    • Melanoma: kevés ismeret, késői diagnózis

      Melanoma: kevés ismeret, késői diagnózis

    • Melanoma: Jobb az esélye annak, aki nem egyedülálló

      Melanoma: Jobb az esélye annak, aki nem egyedülálló

  • egynapos sebészet
    • Új fejezet a műtétben, diagnosztikában Szabolcsban

      Új fejezet a műtétben, diagnosztikában Szabolcsban

    • Országszerte fejlesztik az egynapos sebészeti részlegeket

      Országszerte fejlesztik az egynapos sebészeti részlegeket

    • Egynapos sebészeti központ létesítése kezdődik Velencén

      Egynapos sebészeti központ létesítése kezdődik Velencén

Déli szundítás: nagyobb munkateljesítmény

Egészségmagazin Forrás: MTI-Panoráma

Testünknek környezetünk napszakonkénti változásaihoz kell alkalmazkodnia és nem megfordítva.

A jó öreg déli szundítás újraélesztése mellett szállt síkra a Linzi Általános Kórház alváslaboratóriumának vezetője, Christoph Röper. Aki a déli munkaszünetet arra használja fel, hogy szundítson egy keveset, ezzel jelentősen növelheti teljesítőképességét - olvasható a kórház keddi sajtóközleményében.

Amerikai pilótákon végzett tanulmány kimutatta, hogy harminc perces szunyókálás déli időben 16 százalékkal növelheti az ember reakcióidejét és harmadával csökkentheti a figyelemkiesések számát - érvelt Röper a munkavégzés közbeni rövid bóbiskolás mellett. Míg Japánban és az Egyesült Államokban vállalatok már "pihenéscentrumokat" bocsátanak az általuk foglalkoztatottak rendelkezésére, addig Ausztriában az emberek még felvilágosításra szorulnak a szundikálás kérdésében.

"Testünknek környezetünk napszakonkénti változásaihoz kell alkalmazkodnia és nem megfordítva" - állapította meg az alvásszakértő orvos. Az emberek éjszakai fő alvási periódusa mellett déltájt létezik egy második alvási periódus is. A testhőmérséklet csökken és a vérkeringés kevésbé stabil. A következmények pedig: fáradtság, a koncentráció képesség gyengülése és fokozottabb hajlam hibák elkövetésére.

Az ideális déli alvás, amelyet Röper iskolásoknak is ajánl a délutáni tanítás előtt, nem lehet hosszabb harminc percnél. A maroktelefont lehetőleg ki kell kapcsolni erre az időre. Az orvos azt ajánlja, hogy felébredés után mossuk meg arcunkat hideg vízzel és vegyünk néhány mély lélegzetet, mielőtt felfrissülten újból dolgozni kezdenénk.

Legolvasottabb cikkeink