• nátha
    • Fújd ki rendesen! Minden a nátháról

      Fújd ki rendesen! Minden a nátháról

    • Alvadásgátló mellett a nátha terápiája sem egyszerű

      Alvadásgátló mellett a nátha terápiája sem egyszerű

    • A felsőlégúti nyavalyák könnyen megkeseríthetik a karácsonyt

      A felsőlégúti nyavalyák könnyen megkeseríthetik a karácsonyt

  • melanóma
    • Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

      Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

    • A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

      A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

    • Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

      Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

  • egynapos sebészet
    • Duplájára nőtt az egynapos sebészeti ellátások aránya

      Duplájára nőtt az egynapos sebészeti ellátások aránya

    • Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

      Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

    • Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

      Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

Déli szundítás: nagyobb munkateljesítmény

Egészségmagazin Forrás: MTI-Panoráma

Testünknek környezetünk napszakonkénti változásaihoz kell alkalmazkodnia és nem megfordítva.

A jó öreg déli szundítás újraélesztése mellett szállt síkra a Linzi Általános Kórház alváslaboratóriumának vezetője, Christoph Röper. Aki a déli munkaszünetet arra használja fel, hogy szundítson egy keveset, ezzel jelentősen növelheti teljesítőképességét - olvasható a kórház keddi sajtóközleményében.

Amerikai pilótákon végzett tanulmány kimutatta, hogy harminc perces szunyókálás déli időben 16 százalékkal növelheti az ember reakcióidejét és harmadával csökkentheti a figyelemkiesések számát - érvelt Röper a munkavégzés közbeni rövid bóbiskolás mellett. Míg Japánban és az Egyesült Államokban vállalatok már "pihenéscentrumokat" bocsátanak az általuk foglalkoztatottak rendelkezésére, addig Ausztriában az emberek még felvilágosításra szorulnak a szundikálás kérdésében.

"Testünknek környezetünk napszakonkénti változásaihoz kell alkalmazkodnia és nem megfordítva" - állapította meg az alvásszakértő orvos. Az emberek éjszakai fő alvási periódusa mellett déltájt létezik egy második alvási periódus is. A testhőmérséklet csökken és a vérkeringés kevésbé stabil. A következmények pedig: fáradtság, a koncentráció képesség gyengülése és fokozottabb hajlam hibák elkövetésére.

Az ideális déli alvás, amelyet Röper iskolásoknak is ajánl a délutáni tanítás előtt, nem lehet hosszabb harminc percnél. A maroktelefont lehetőleg ki kell kapcsolni erre az időre. Az orvos azt ajánlja, hogy felébredés után mossuk meg arcunkat hideg vízzel és vegyünk néhány mély lélegzetet, mielőtt felfrissülten újból dolgozni kezdenénk.

Legolvasottabb cikkeink