Cukorkák, csokik helyett müzli szeleteket, szárított gyümölcsöket találnak sorban állás közben.
Nemzetközi sikerpéldákat követően Magyarországon is megjelentek az Egészséges Kasszák, amelyet itthon elsőként a Lidl Magyarország vezet be. A kezdeményezés célja, hogy az átalakítással támogassák a magyar családok, a magyar gyermekek egészséges táplálkozását. Az áruházlánc Egészséges Kasszáinál kihelyezett termékei összességében közel 30%-kal kevesebb kalóriát, 51%-kal kevesebb szénhidrátot és megközelítőleg 40%-kal kevesebb zsírt tartalmaznak - tudatták közleményben.
A vállalat elsőként, több mint 160 áruházában minden kasszát átalakít és a már megszokott cukorkák, csokik helyett müzli szeleteket, szárított gyümölcsöket, csemege mixet és egyéb egészségesebb élelmiszereket helyez ki.
A Lidl brit leányvállalatának kutatásából kiderült, hogy 10-ből minden 7. szülő küzd a problémával, hogy sorban állás közben gyermeke a kihelyezett édességek valamelyikére vágyik. 66%-uk pedig enged is a kérésnek és vásárol a nassolnivalókból. A szülők 61%-a pedig kifejezetten szeretné, ha az áruházak kínálnának reform csemegéket, ugyanis nehéz egészséges életmódra nevelni a gyermekeiket, ha körülöttük csokik és cukorkák találhatók a polcokon.
A kezdeményezést üdvözölte a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke, Kubányi Jolán is, aki elmondta: fontos, hogy a gyermekek ne csak az iskolában, vagy az otthoni környezetben ismerkedjenek az egészséges táplálkozással, hanem akár a bevásárlás során is legyen lehetőségük egészséges alternatívát választani.