• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

HELP a fiatalokért

Egészségmagazin Forrás: Weborvos

HELP kampány a fiatalokért – a fiatalokkal; az Európai Bizottság folytatja a dohányzás elleni küzdelmet.

Továbbra is a dohányzás az első számú elkerülhető halálok Európában, így nem véletlen, hogy éppen ez a terület az Európai Unió egyik kiemelt közegészségügyi témája.

A törvényi szabályozás mellett az oktatás és a kommunikáció is nagyon hatásos eszközök lehetnek főként akkor, amikor a fiatalokhoz akarunk szólni. Ezért az Európai Bizottság úgy döntött, hogy az elmúlt évek sikerei után folytatja a „HELP – A dohányfüstmentes életért" kampányt. A kampány céljai továbbra is változatlanok; egyrészt segítséget kíván nyújtani a dohányzásra való rászokás megelőzésében, másrészt segít abban, hogy a fiatalok ellenálljanak dohányzó kortársaik nyomásának, ezenkívül a kampány a passzív dohányosok elérésében is az élen jár.

A fő célcsoportot a 15 és 34 év közötti fiatalok alkotják, különös tekintettel a veszélyeztetett csoportokra és fiatal lányokra. A kétéves kampány költségvetése 34 millió euró.

Az új HELP kampány az elkövetkező két évben a 2008. október 9-e és 11-e között Brüsszelben megrendezett „Az Egészség Kommunikálása: a dohányzás példája" című konferencián elhangzott szakértői javaslatokat kívánja hasznosítani.

A konferencia résztvevői különösen nagy fontosságot tulajdonítottak annak, hogy megvitatassák, miként lehet kommunikálni a fiatalokkal és a hátrányos körülmények között élőkkel. Hiszen a közegészségügyi márkák megteremtése és fenntartása kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy pozitív kép alakuljon ki az emberekben a nem dohányzó, egészséges életmódról.

A konferencia egyik tanulsága az volt, hogy az Európai Unió be kell, hogy vonja a fiatalokat az egészséggel kapcsolatos kommunikáció lépéseibe. A média hagyományos és új formáit a legmegfelelőbb módon kell használni annak érdekében, hogy a fiatalokat elérjük és részt vegyenek a kampányban.

Ines Elise Prainsack, az Európai Ifjúsági Fórum – a több mint 90 nemzeti ifjúsági tanácsot és nemzetközi nem-kormányzati ifjúsági szervezetet tömörítő nemzetközi szervezet – vezetőségének tagja a következőket mondta a konferencián:

„Az ifjúsági szervezetek, amelyek felelősségteljes feladatokat adva bevonják a fiatalokat a munkájukba, kulcsfontosságú szerepet játszanak abban, hogy cselekvésre tudjuk ösztönözni az állampolgárokat, és az egészséges életmódra való buzdítással javítsunk a fiatalok egészségi állapotán. A fiatalok a saját egészségük érdekében maguk kell, hogy lépéseket tegyenek."

Számos európai ifjúsági szervezet, köztük az Európai Orvostanhallgatók Egyesülete (ESMA), az Európai Ápoló Tanulók Szövetsége (ENSA), az Orvostanhallgató Szervezetek Nemzetközi Szövetsége (IFMSA), a Pszichológia Hallgatók Európai Szövetsége (EFPSA) és az Európai Ifjúsági Fórum is elkötelezett résztvevője az új kampánynak és aktívan részt kíván venni abban. A kampány lebonyolítását a Ligaris és Carat Global Management kommunikációs ügynökségekből álló nemzetközi konzorcium végzi.
A konzorcium szorosan együttműködik egészségügyi szakértőkkel, a témában érdekelt nem-kormányzati szervezetekkel, ifjúsági szervezetekkel és az EU-tagállamok regionális és/vagy nemzeti egészségügyi közigazgatási szerveivel.

Az új kampány hivatalosan május 31-én, a Dohányzásmentes Világnapon indul.

Addig is folytatódik az európai állampolgárok tájékoztatása a dohányzás veszélyeiről, és az EU tagállamaiban számos rendezvényen megmérhetik az érdeklődők a tüdejük szén-monoxid szintjét.